خبر فوری

 
 
نشست مشترک مطبوعاتی فرمانده سازمان اطلاعات پاکستان و رئیس روابط عمومی ارتش
کد خبر :526037210

15:41 1401/08/05


برچسب ها : ژنرال قمر جاوید باجوا, سپهبد ندیم انجم, سردمداران, سرلشکر بابر افتخار, فرمانده ارتش پاکستان, نشست خبری, نشست مطبوعاتی, هیئت حاکمه, هیئت حاکمه پاکستان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

سپهبد ندیم انجم رئیس سازمان اطلاعات پاکستان به همراه سپهبد بابر افتخار رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان در واکنش به اتهامات و گمانه زنی های صورت گرفته علیه هیئت حاکمه نظامی، نشست مطبوعاتی انجام داد...


راولپندی: به گزارش راز نیوز| سپهبد ندیم انجم رئیس سازمان اطلاعات پاکستان طی نشست مطبوعاتی به همراه سپهبد بابر افتخار رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان با بیان اینکه در ماه مارس به ژنرال قمر جاوید باجوا پیشنهاد تمدید نامحدود سمت فرماندهی را داده بودند، اما او آن را رد کرد، گفت: دولت قبلی (حزب تحریک انصاف) برای شکست دادن جنبش عدم اعتماد به فرمانده ارتش پیشنهاد تمدید نامحدود داده بود. ما هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده ایم و مرتکب هیچگونه خیانتی نشده ایم، انکار از ارتکاب عمل غیرقانونی تصمیم یک فرد یا تنهاد فرمانده ارتش نبود، بلکه تصمیم کل نهاد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در گذشته از نشست مطبوعاتی فرار می کردید ولی امروز خودتان در کنار رئیس روابط عمومی ارتش در مقابل رسانه ها حاضر شده اید، گفت: سیاست من واضح است، من مخالف معروف شدن خودم هستم. امروز من نه برای خودم که برای سازمان اینجا هستم.

 وی خاطر نشان ساخت که از ماه مارس امسال با تشدید فشار مواجه بوده ایم و به همین منظور تصمیم گرفتیم خودمان را به نقش آفرینی در چارچوب قانونی محدود کنیم. وی خطاب به عمران خان، اظهار داشت: شمایی که فرمانده ارتش را مورد انتقادات و اتهامات شدید قرار می دهید، اگر به نظر شما ژنرال باجوا خائن است چرا در گذشته زیاد از او تعریف و تمجید می کردید، اگر او خائن است چرا پیشنهاد تمدید نامحدود به او دادید، اگر فرمانده شما خائن است پس چرا به طور مخفیانه به ملاقات با او می روید؟.

سپهبد ندیم انجم با بیان این امر که حتما ما باید پاسخگو باشیم اما نگاه کنید کاری که انجام می دهیم برای کشور آیا کار درستی است یا نه، گفت: اگر کسی شواهدی مبنی بر دخالت آی اس آی یا ارتش در انتخابات، پس از مارس 2021 میلادی دارد، رو کند. وی با انتقاد از سیاست های سیاسون، اظهار داشت زمانی که سیاست شما مبتنی بر نفرت و دوگانگی است، این امر باعث بی ثباتی کشور می شود . در مورد خروج نهاد های امنیتی (هیئت حاکمه نظامی پاکستان) از عرصه سیاست، نشست و گفتگوهای مختلفی انجام و در نهایت به خروج هیئت حاکمه نظامی از سیاست تصمیم گرفته شد.

جامعه روزنامه نگاران در واکنش به این اظهارات گفتند که عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف برای پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران و صحبت در مورد این اتهامات در یک نشست مطبوعاتی حاضر شود.

از طرفی تعدادی از روزنامه نگاران نیز واکنش های تندی نسبت به اظهارات فرمانده سازمان اطلاعات پاکستان ISI داشته و در صفحات رسمی خود در توییتر نوشتند: تنها پذیرش اشتباهات کافی نیست بلکه برای جبران آنها، هیئت حاکمه نظامی و ارتش باید به طور کامل از سیاست خارج شوند، اصل قضیه این است؛

یکی نوشت: سپهبد ندیم انجم در گفته های خود ثابت کرد که ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در تاریکی شب دیدار هایی با سیاستمداران انجام می دهد، خوب این بسیار اشتباه است. اتهاماتی به عمران خان نسبت داده اند، وی باید با ترتیب یک نشست مطبوعاتی، به این اتهامات پاسخ دهد.

ارسال نظر

 
1