خبر فوری

 
 
نشست مشترک رهبران پاکستان و ترکیه درخصوص مبارزه با اسلام هراسی و سخنان نفرت انگیز
کد خبر :1061204133

20:45 1398/07/03


برچسب ها : آمریکا, اسلام هراسی, پاکستان, ترکیه, رجب طیب اردوغان, سازمان ملل, سخنان نفرت انگیز, عمران خان, نیویورک,

عمران خان نخست وزیر پاکستان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با برگزاری نشست مشترکی علیه اسلام هراسی و سخنان نفرت انگیز، در سازمان ملل، ابراز داشتند که باید اقدامات جدی درخصوص اسلام هراسی و سخنان نفرت انگیز صورت گیرد. عمران خان در این میان با بیان این درخواست که نباید زیر پوشش آزادی بیان اجازه بی احترامی به شخصیت های مذهبی یا کتب آسمانی داده شود، گفت: متاسفانه رهبران غربی تروریسم را با اسلام پیوند داده اند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با برگزاری نشست مشترکی علیه اسلام هراسی و سخنان نفرت انگیز، در سازمان ملل، ابراز داشتند که باید اقدامات جدی درخصوص اسلام هراسی و سخنان نفرت انگیز صورت گیرد.
عمران خان در این میان با بیان این درخواست که نباید زیر پوشش آزادی بیان اجازه بی احترامی به شخصیت های مذهبی یا کتب آسمانی داده شود، گفت: خشونت و تبعیض باتوجه به مذهب و عقائد مردم، روبه رشد است و باتوجه به این موضوع برخورد جدی با پیامدهای نفرت و تبعیض به امری ضروری تبدیل شده است. وی افزود، باید درک و بینش در جوامع سراسر جهان تقویت یابد و سازمان ملل یک بستر گفتگوی مهم برای مقابله با سخنان نفرت انگیز است و جهان باید بداند که مسلمانان به چه اندازه نسبت به اسلام و پیامبر خود ابراز علاقه می‌کنند و آنان را دوست دارند.
نخست وزیر پاکستان در ادامه گفتگوی خود، تصریح کرد که من به شخصه شاهد رفتار تبعیض گرایانه با شهروندان پاکستانی در منچستر هستم، 75% درصد از حملات قبل از حادثه یازده سپتامبر توسط تاملون ها صورت گرفت که هندو بودند، قبل از آن شاهد انتحاری های ژاپن در دومین جنگ جهانی بوده ایم. تروریسم را پس از یازده سپتامبر به مسلمانان نسبت دادند، اما تا کنون این روند علیه هندو و یهود صورت نگرفته است درحالیکه آنها افراط گرا نیز هستند. اسلام تنها نام دینی است که پیامبر مان آموزش داده است. ما نمی‌توانیم حقیقت ناراحتی مان از بی احترامی به دین خود را مقابل غرب بیان کنیم. دل مسلمانان با گستاخی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) ناراحت می‌شود، در غرب درمورد هولوکاست صحبت نمی‌شود زیرا این امر موجب ناراحتی یهود می‌شود، باید از سخنان نفرت انگیز پرهیز شود. در مسجدی در آلمان مسلمانان به قتل رسیدند، اما این عمل را به تروریسم ربط ندادند، متاسفانه رهبران غربی تروریسم را با اسلام پیوند داده اند.
از طرفی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز با سخنرانی در این نشست، اظهار داشت که سخنان نفرت انگیز قبل از جرایم علیه بشریت صورت می‌گیرند و مسلمانان سراسر جهان به آسانی هدف چنین سخنرانی هایی قرار می‌گیرند. مسلمانان مقیم هند را به جرم خوردن گوشت گاو می‌سوزانند، کل منطقه کشمیر اشغالی به زندانی بزرگ تبدیل شده است و ترس از خونریزی هند در آن نیز وجود دارد.

ارسال نظر

 
1