خبر فوری

 
 
نشست مشترک دو گروه طالبان افغانستان در کویته/انحلال گروه ملا رسول
کد خبر :742505870

15:26 1398/11/17


برچسب ها : شاخه های طالبان افغانستان, طالبان افغانستان, کویته,

در نشست مشترک دو گروه طالبان افغانستان در شهر کویته، گروه ملا رسول با مولوی بیبت الله بیعت کرد و بدین ترتیب این گروه منحل گردید.


 

کویته: به گزارش راز نیوز| دو گروه از شاخه های طالبان افغانستان در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان گردهم آمدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در نشست مشترک دو گروه طالبان افغانستان در شهر کویته، گروه ملا رسول با مولوی بیبت الله بیعت کرد و بدین ترتیب این گروه منحل گردید.

دو گروه از شاخه های طالبان افغانستان اقدام به برگزاری نشست مشترک به ریاست حاجی ملا عبدالرئوف مردان معاون شورای طالبان در شهر کویته نمودند، در این نشست گروهک ملا رسول که به دلیل اختلافاتی از طالبان افغانستان جدا گردیده بود پس از انحلال مجددا به این گروه شبه نظامی پیوست.

در این نشست رهبران بلندپایه دو طرف از جمله حاجی ملا عبدالقیوم عادل، مولوی عبدالحلیم، حاجی ملا مجید، مولوی میر احمد، ملا غازی اخند میوندی، ملا گلالئی نیک زاد، حاجی امین الله، حاجی رحمت الله وردک، دکتر عطاء الله، مولوی عبدالرحمان نیازی، ملا محمد فردین، غلام نبی، شیخ مولوی حبیب الله، مولوی سلطان محمد و مولوی عبدالظاهر نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است پس از مرگ ملا عمر سرکرده طالبان افغانستان، اختلافاتی درون این گروه شبه نظامی به وجود آمد و یکی از شاخه های این گروه شبه نظامی به ریاست ملا رسول از پیروی از مولوی اختر منصور سرباز زد.

این دو گروهک طالبان پس از اختلافات چندین بار مواضع یکدیگر در نقاط مختلف افغانستان به ویژه ولایت های جنوبی هدف قرار دادند.

در یکی از حملات انتحاری صورت گرفته از سوی گروه ملا بیبت الله علیه مواضع گروه ملا رسول، یکی از رهبران بلندپایه طالبان افغانستان به نام منصور داد الله برادر ملا داد الله به همراه 30 تن از همراهان خود به هلاکت رسید.

طبق گفته برخی از منابع آگاه، گروهک ملا رسول از حمایت و پشتیبانی سازمان اطلاعات افغانستان برخوردار بود، با این وجود یکی از رهبران بلندپایه این گروهک به نام ملا ننگیالی به همراه 75 تن دیگر در بمباران هوایی آمریکا به هلاکت رسید و پس از آن تلاش ها برای از سرگیری روابط میان دو گروهک بیبت الله و ملا رسول افزایش یافت.

ارسال نظر

 
1