خبر فوری

 
 
نشست مجازی وزرای خارجه همسایگان افغانستان به ریاست پاکستان
کد خبر :749685867

15:42 1400/06/17


برچسب ها : ازبکستان, ایران, پاکستان, ترکمنستان, جلسه, چین, وزرا,

پاکستان امروز میزبان نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان خواهد بود تا در مورد تحولات این کشور جنگ زده بحث و تبادل نظر شود.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | پاکستان امروز میزبان نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان خواهد بود تا در مورد تحولات این کشور جنگ زده بحث و تبادل نظر شود.

در این نشست وزرای خارجه چین، ایران، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور خواهند داشت. این نشست یک روز پس از اعلام طالبان برای تشکیل دولت موقت در افغانستان صورت می گیرد.

در بیانیه ای که از سوی وزارت امور خارجه پاکستان صادر شده است آمده است که در نشست وزرای خارجه برای بررسی چالش های کلی و فرصت های به وجود آمده برای اطمینان از ثبات و رفاه منطقه بررسی می شود. این نشست فرصتی را برای همسایگان افغانستان فراهم می کند تا برای هدف مشترک یک افغانستان صلح آمیز و با ثبات که برای ایجاد روابط اقتصادی قوی و درک دستور کار اتصال ضروری است همکاری کنند.

پیش از این نشست مشابهی از نمایندگان ویژه برای افغانستان روز 14 شهریور برگزار شد.

وزارت خارجه پاکستان گفت : همسایگان افغانستان نقش مهمی در ایجاد ثبات در این کشور دارند. افغانستان صلح آمیز، پایدار، متحد، دارای حاکمیت و رفاه در تجارت ترانزیتی، تماس های مردم با مردم و امنیت در منطقه ایفای نقش خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1