خبر فوری

 
 
نشست عالی رتبه ایالت سند: دشمنان پاکستان در پی ایجاد تفرقه افکنی در کشور هستند
کد خبر :1648473875

21:20 1399/07/12


برچسب ها : تفرقه افکنی, تفرقه گرایی, سند, شیعه, شیعه و سنی, علمای شیعه, مراد علی شاه, وزیر ارشد ایالت سند,

نشستی با شرکت علمای شیعه و سنی و مقامات دولتی_نظامی ایالت سند به رهبری مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند با محور اجتناب از تفرقه گرایی و هوشیاری، برگزار شد.


سند: به گزارش راز نیوز| نشستی با شرکت علمای برجسته شیعه و سنی و مقامات دولتی ایالت سند با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی به رهبری مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند برگزار شد.

وزیر ارشد ایالت سند ضمن درخواست از رهبران دو مذهب برای پیشبرد هماهنگی مذهبی، هشدار داد که کشور در حال عبور از یک پیچ سخت است و دشمنان در صدد ایجاد فضای تفرقه گرایانه در سراسر کشور از جمله ایالت سند هستند. ما باید دشمنان را بشناسیم، دولت درحال آمادگی برای برخورد شدید با افرادی است که نفرت پراکنی می کنند. وی با بیان اینکه علما نقش کلیدی در هماهنگی بین مذاهب دارند، اظهار داشت: ما باید به احساسات یکدیگر احترام گذاریم. از صحبت درباره مواری که دیگران را آزار دهد باید اجتناب شود. بهترین تدابیر و اقدامات جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی انجام شده است.

رهبران شیعه و سنی ایالت سند ضمن ابراز اطمینان از عدم حمایت از افرادی که نفرت پراکنی می کنند، گفتند که سند سرزمین صوفی ها است و در این سرزمین افراد وابسته به مذاهب مختلفی از سال های سال با محبت در کنار یکدیگر زندگی میکنند و ما در هیچ وضعیتی نخواهیم گذاشت این فضای برادرانه و محبت آمیز خراب شود.   

گفتنی است در این نشست مقامات دولتی چون: وزیر سعید غنی، وزیر ناصر شاه، مرتضی وهاب مشاور قانون، ممتاز شاه دبیر ارشد، سرلشکر عمر بخاری فرمانده کل نیروی رنجرز، مشتاق مهر بازرس کل ایالت سند، عثمان چاچر ای سی اس، ساجد جمال ابرو معاون ارشد وزیر ارشد ایالت سند، و از سوی علمای شیعه افرادی چون: سید رضی جعفر، فرقان حیدر عابدی، مولانا باقر، حسین زیدی، مولانا نذیر تقوی، سید شبیر زیدی، سبط رضا و دیگر علما و از جانب علمای اهل سنت نیز مفتی منیب الرحمن، مفتی تقی عثمانی، مولانا سروت اعجاز قادری، مفتی عابد مبارک مدنی، مفتی نعیم جان نعیمی، علامه پیر سید مظفر شاه، علامه اشرف گورمانی، علامه لیاقت اظهری و مولانا رحمن امجد نعمانی شرکت کردند.

ارسال نظر

 
1