خبر فوری

 
 
نشست سالانه "اطلاعات فرماندهان" ارتش پاکستان
کد خبر :1332460767

22:06 1398/03/22


برچسب ها : ارتش, پاکستان, نشست,

جلسه سالانه "اطلاعات فرماندهان" ارتش پاکستان در مقر اصلی آن در راولپندی با حضور فرماندهان ارشد ارتش برگزار شد.


 

راولپندی: به گزارش رازنیوز، امروز (چهارشنبه) جلسه سالانه "اطلاعات فرماندهان" ارتش پاکستان در مقر اصلی آن در راولپندی با حضور فرماندهان ارشد ارتش برگزار شد.
طبق گزارش سرلشکر آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR، این نشست به رهبری ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان و حضور فرماندهان ارشد برگزار شد. طی این اجلاس موضوعاتی چون: امنیت ملی، چالش های پیش رو و نحوه برخورد با آنها محور اصلی گفتگو مفصل و تبادل نظرات قرار گرفتند. ژنرال باجوا در این میان با تقدیر و تشکر از پاسخ به موقع نیروهای ارتش پاکستان به تجاوز هند در اوایل سال جاری میلادی، ابراز داشت: پاکستان پاسخ کوبنده ای به هند داد. ارتش پاکستان توانایی هرگونه پاسخی به دشمنان سرزمین و وطن عزیزمان پاکستان را دارد. امنیت و استحکام موجود نتیجه عملیات موفقیت آمیز "رد الفساد" علیه تروریست ها است.
 
 
قابل ذکر است ارتش پاکستان درحال حاضر قدرتمند ترین نیرو در کشور پاکستان شمرده می‌شود و این نیروی نظامی در امور کشوری چون سیاست و اقتصاد نیز به شدت وارد شده است، که این امر موجب دلخوری و ناراحتی مقامات قضایی و حتی سیاستمداران شده است.
 
 
برخی از تحلیل گران پاکستان در رابطه با مسائل اخیر پاکستان درخصوص دستگیری مقامات سیاسی اپوزیسیون بر این باورند که ارتش پاکستان، عمران خان را به عنوان نخست وزیر بر روی قدرت آورده است تا بتواند به تمامی اهداف خود دست یابد. درحال حاضر پشت پرده ی اقدامات اخیر چون دستگیری رهبران اپوزیسیون به بهانه فساد مالی و اختلاس، ارتش پاکستان است که برای گرفتن انتقام از مخالفان خود دست به چنین اقدامی زده است. عمران خان دارای قدرت و اختیار بسیار کمی است زیرا وی گوش به فرمان ارتش بوده و تمامی گفته های آنان را اجرا می‌کند. ارتش پاکستان نیز درقبال دریافت ثروت از کشورهای آمریکا، عربستان سعودی و غیره آماده انجام هرکاری همچون گذشته که برخی از گروه های ترویستی را تشکیل داد، است.

 

ارسال نظر

 
1