خبر فوری

 
 
نشست بررسی پیشرفت های انجام گرفته در ایجاد بازارهای مرزی در مرزهای پاکستان-افغانستان و پاکستان-ایران
کد خبر :174962980

16:29 1399/10/30


برچسب ها : افغانستان, ایران, بازارچه مرزی, پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, عمران خان, مرز مشترک, نخست وزیر,

امروز نشستی به منظور بررسی پیشرفت های صورت گرفته در زمینه ایجاد بازارهای مرزی در مرزهای پاکستان-افغانستان و پاکستان-ایران به رهبری عمران خان نخست وزیر پاکستان برگزار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| امروز نشستی به منظور بررسی پیشرفت های صورت گرفته در زمینه ایجاد بازارهای مرزی در مرزهای پاکستان-افغانستان و پاکستان-ایران به رهبری عمران خان نخست وزیر پاکستان برگزار شد.

عمران خان در این بین با بیان اینکه ایجاد بازارچه های مرزی برای ساکنان مناطق قبایلی الحاق شده و بلوچستان حائز اهمیت بسزایی است، گفت: ایجاد این بازارچه ها علاوه بر ایجاد زمینه های شغلی برای مردم محلی، باعث جلوگیری از قاچاق نیز می شود.

در این نشست مقاماتی چون عبدالرزاق داود مشاور تجاری نخست وزیر، دکتر معید یوسف دستیار ویژه، دکتر وقار مسعود دستیار ویژه، دکتر شهباز گل دستیار ویژه و دیگر مقامات ارشد حضور داشتند. در این جلسه به مقامات گزارشی از ارتقاء تجارت و فرصت های شغلی برای جوانان و اقدامات انجام شده در این راستا در بازارچه های مرزی و رایزنی های صورت گرفته با مقامات کشور های افغانستان و ایران ارائه شد. گفتنی است نخست وزیر پاکستان دستور داد تا اقدامات انجام شده برای ایجاد بازارچه های مرزی هرچه سریعتر به یک جمع بندی نهایی رسیده و به زودی یک استراتژی جامع تدوین شود.

ارسال نظر

 
1