خبر فوری

 
 
نریندر مودی : پاکستان تنها با انجام یک مبارزه درست نخواهد شد
کد خبر :1318995662

20:19 1397/10/11


برچسب ها : پاکستان, عملیات جراحی, هند, هندوستان,

نخست وزیر هندوستان نریندر مودی در مصاحبه ای در نخستین روز سال 2019 میلادی گفت : " اشتباه بزرگ این است که فکر کنیم پاکستان تنها با یک مبارزه درست خواهد شد، برای تربیت و درست کردن آن همچنان به وقت بیشتری نیاز دارم."


 

به گزارش راز نيوز به نقل از بی بی سی، نخست وزیر هندوستان نریندر مودی در مصاحبه ای در نخستین روز سال 2019 میلادی گفت : " اشتباه بزرگ این است که فکر کنیم پاکستان تنها با یک مبارزه درست خواهد شد، برای تربیت و درست کردن آن همچنان به وقت بیشتری نیاز دارم."

گفتنی است نخست وزیر هندوستان نریندر مودی این سخنان خود را در پاسخ به سوال خبرنگار ای ان آی که آیا هندوستان به اهداف خود طی حملات جراحی و یا surgical strikes در پاکستان، رسیده است یا نه، گفت.

گفتنی است هندوستان در سال 1395 مدعی شده بود که با ورود به کشمیر پاکستان، مقر تروریست ها را هدف قرار داده است. قبل از این نیز افراد مسلحی مقر نظامی نظامیان ' اوری ' را در کشمیر هندوستان هدف حمله خود قرار داده بودند، که هندوستان حمله خود را به عنوان پاسخی به حمله افراد مسلح به مقر نظامی اوری تلقی کرده بود.

نریندر مودی همچنین ابراز داشت که تصمیم به انجام حمله جراحی هرچند که از لحاظ سیاسی بسیار سخت بود، اما ما در این حمله تنها به حفظ جان نیروهایی فکر می کردیم که قرار بود در این حمله شرکت بکنند. وی همچنین ابراز داشت :" من دستور داده بودم که درصورت پیروزی یا شکست، نیروها باید قبل از طلوع خورشید به کشور بازگردند."

گفتنی است این مصاحبه مودی را می توان به عنوان شاذ و نادر دانست، زیرا وی در مدت چهار و نیم سال اقتدار خود در هیچ یک از مصاحبه های خبری شرکت نکرده بود. گفتنی است وی همچنین متهم به این موضوع نیز است که وی تنها با خبرنگارانی مصاحبه می کند که آنها وی را مورد انتقاد خود قرار ندهند.

پس از اعلام خبر حمله جراحی دولت هندوستان در خاک پاکستان، این دولت متحمل انتقادات شدید از سوی احزاب مخالف نیز شد. ناگفته نماند که دولت و ارتش پاکستان خبر حمله جراحی هندوستان در پاکستان را تکذیب کرده بودند.

نریندر مودی پس از واکنش پاکستان نسبت به این امر و تکذیب خبر منتشر شده در رابطه با حمله هندوستان به پاکستان گفت : پاکستان باید چنین موضعی را اتخاذ می کرد، اما تاسف من بیشتر در این رابطه است که برخی احزاب در داخل کشور نیز سخنان پاکستان را تکرار می کردند.
وی ابراز داشت که " من تمام شب را منتظر نتیجه این حمله و بازگشت کماندوها به کشور بودم."

مودی افزود : " نحوه حفاظت از کماندوها و برنامه عملیات در تاریخی که قرار بود عملیات انجام شود تغییر کرد، و کماندوها را نیز چند ساعت قبل از عملیات آموزش داده بودیم."

نریندر مودی در پاسخ به سوالی در رابطه با این امر که آیا هندوستان توانسته به اهداف خود در عملیات های در حال جریان 'جراحی' دست پیدا بکند یا خیر، در ابتدا گفت : که نمی خواهم در این رابطه صحبت کنم. وی پس از آن گفت : در سال 1965 میلادی مصادف با سال 1344 خورشیدی نیز درگیری میان دو طرف پاکستان و هند انجام شده بود، اما تفکر به این موضوع که پاکستان تنها با یک درگیری و یا مبارزه درست خواهد شد، تفکری اشتباه است.

پس از حمله افراد مسلح به مقر 'اوری' نظامی و جان باختن نظامیان، علاوه بر من، ارتش نیز به شدت عصبانی بود. برای تسلی ارتش و جلوگیری از هدر رفتن خون نظامیان جان باخته دستور به حمله جراحی در داخل پاکستان دادیم.

ارسال نظر

 
1