خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان: پاکستان خواهان گسترش همکاری نزدیک در بخش های مختلف با بحرین است
کد خبر :714426147

13:39 1400/08/28


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و بحرین, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, عمران خان, گسترش همکاری, نخست وزیر پاکستان, هیئت پارلمانی,

هیئت پارلمانی کشور بحرین به ریاست خانم فوزیه بنت عبدالله زینال سخنگوی شورای نمایندگان که از روز چهارشنبه 26 آبان به دعوت اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان وارد اسلام شده است، روز گذشته 27 آبان پس از دیدار با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، با عمران خان نخست وزیر پاکستان به دیدار پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت پارلمانی کشور بحرین به ریاست خانم فوزیه بنت عبدالله زینال سخنگوی شورای نمایندگان که از روز چهارشنبه 26 آبان به دعوت اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان وارد اسلام شده است، روز گذشته 27 آبان پس از دیدار با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، با عمران خان نخست وزیر پاکستان به دیدار پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار با ابراز تمایل پاکستان برای گسترش همکاری نزدیک با بحرین در بخش های مختلف ، از دولت بحرین بابت مراقبت از 120 هزار شهروند پاکستان مقیم بحرین در برهه کووید 19 تشکر و قدردانی کرده و اظهار داشت: جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی باید برای حفظ حقوق کشمیری ها صدا بلند کنند، اتحاد و همبستگی میان جهان اسلامی برای مقابله مشترک با اسلام هراسی و مشکلاتی از این قبیل، ضروری است.

نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز آرزوی نیک برای رهبری بحرین، از پادشاه و و لیعهد بحرین برای سفر به پاکستان دعوت کرد و با اشاره به چالش های سنگین اقتصادی در افغانستان، بر ضرورت نقش سازنده جامعه جهانی تاکید کرد. وی همچنین بر آزاد سازی اموال بلوکه شده افغانستان نیز تاکید کرد.

سخنگوی شورای نمایندگان بحرین ضمن تشکر از نخست وزیر پاکستان بابت استقبال گرم، با ابلاغ پیام نیک و آرزوی خوبی رهبری بحرین به عمران خان، اظهار داشت: این سفر منعکس کننده روابط طولانی تاریخی برادرانه فیمابین است. وی با برجسته سازی همکاری پایدار و نزدیک دو کشور در بستر های مختلف، تمایل بحرین برای افزایش همکاری ها در بخش های اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری را ابراز داشت.

سخنگو در ادامه ضمن تمجید از عملکرد پاکستانی های مقیم بحرین، آنها را برادران بحرینی عنوان کرده و افزود: با موضع عمران خان موافقم که جهان اسلام باید نقش سازنده جمعی در شرایط افغانستان و پیشبرد آرمان جهان اسلام ایفا کند.

ارسال نظر

 
1