خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان: پاکستان برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار نیست
کد خبر :123123065

19:17 1399/09/05


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان, رژیم صهیونیستی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در گفتگو با مطبوعات در شهر لاهور، تاکید کرد که پاکستان برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار های خارجی قرار ندارد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در گفتگو با مطبوعات در شهر لاهور، با تاکید بر این نکته که پاکستان برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار های خارجی قرار ندارد، خاطر نشان ساخت که موضع پاکستان، امروز نیز نسبت به اسرائیل همان موضع سابق است و این موضع قائد اعظم (بنیانگذار پاکستان) بود که تا زمانیکه فلسطین به حق خود دستیابد، پاکستان اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

وی در ادامه سیاست خارجی را موفقیت بزرگ دولت خود دانست و عنوان کرد که روابط خوبی با عربستان سعودی، ایران و ترکیه داریم؛ پیش از این تنها هند خوب ارزیابی می شد اما درپی لابی گری موثر، چهره حقیقی هند در معرض دید جهانیان قرار گرفته است. و پاکستان هم اکنون در نقطه ای ایستاده است که 50 سال قبل در آن نبود، آمریکا پیش از این به پاکستان Do More… می گفت، اما امروز، آن نیز پاکستان را مورد ستایش قرار می دهد، زیرا این ما بودیم که مذاکرات میان طالبان و آمریکا را برگزار کردیم.

این درحالی است که نخست وزیر پاکستان پیش از این طی مصاحبه ای گفته بود که پاکستان برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار قدرت های خارجی است که پس از آن شاهد تحلیل های گسترده ای در این خصوص در فضای مجازی بودیم؛ برخی نیز نوشتند که عمران خان برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار آمریکا و عربستان سعودی قرار دارد؛ حامد میر روزنامه نگار ارشد پاکستانی در این باره گفت که نخست وزیر پاکستان را برای به رسمیت شناختن اسرائیل خواستند تطمیع کنند، اما وی طمع و فشار، هردو را رد کرد.  

ارسال نظر

 
1