خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان: هند برای هرج و مرج در پاکستان می خواهد از خاک افغانستان استفاده کند
کد خبر :313543016

19:43 1399/08/05


برچسب ها : اسلام, افغانستان, پاکستان و افغانستان, تجارت, جامو و کشمیر, سرمایه گذاری, عمران خان, مجمع تجارت و سرمایه گذاری پاکستان و افغانستان, نخست وزیر پاکستان, هند,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در مجمع تجارت و سرمایه گذاری پاکستان-افغانستان، اظهار داشت که هند می خواهد از خاک افغانستان برای هرج و مرج در پاکستان استفاده کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در مجمع تجارت و سرمایه گذاری پاکستان-افغانستان، اظهار داشت که هند می خواهد از خاک افغانستان برای هرج و مرج در پاکستان استفاده کند. دولت نریندرا مودی که به دنبال نا امنی است، دشمن مسلمانان است. هشت میلیون کشمیری را در زندان باز نگه داشته اند، روابط قوی پاکستان و افغانستان برای صلح و ثبات ضروری هستند.

وی افزود: روابط پاکستان و افغانستان تاریخی هستند، مردم برای تجارت از افغانستان به کلکته می رفتند، این منطقه روابط چند صد ساله با افغانستان دارد، افغانستان در تمامی زمان ها حائز اهمیت بوده است، روابط مردمی موجب تقویت تعاملات می شود. نخست وزیر پاکستان افزود: متاسفانه افغاستان از 40 سال با هرج و مرج روبرو بوده است که این موضوع خسارت زیادی به پاکستان وارد آورده است؛ ما باید از تاریخ و گذشته درس بیاموزیم، فشار خارجی نمی تواند عقیده ای را به مردم افغانستان تحمیل کند و هیچگاه دخالت های خارجی در افغانستان موفق نبوده اند. مردم افغانستان خودشان باید تصمیم گیری کنند، پاکستان روابطش با هر دولتی که در افغانستان باشد را مستحکم نگاه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1