خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان عمران خان به ترکیه رسید
کد خبر :1602241399

15:57 1397/10/13


برچسب ها : پاکستان, ترکیه,

نخست وزیر پاکستان عمران خان امروز (پنج شنبه) به ترکیه رسید، وی در این سفر دو روزه خود با رئیس‌جمهور ترکیه، مقامات بلند پایه، تاجران و سرمایه گذاران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.


 

نخست وزیر پاکستان عمران خان امروز (پنج شنبه) به ترکیه رسید، وی در این سفر دو روزه خود با رئیس‌جمهور ترکیه، مقامات بلند پایه، تاجران و سرمایه گذاران دیدار و گفت و گو خواهد کرد. عمران خان پرواز خود را از فرودگاه نورخان پاکستان انجام داده و این پرواز در استان قونیه ترکیه به زمین نشست، گفتنی است با به زمین نشستن پرواز عمران خان در استان قونیه ترکیه ،وی مورد استقبال گرم از سوی مقامات ترکیه قرار گرفت. در مراسم استقبال از عمران خان و هیئت همراه وی ،علاوه بر سفیر پاکستان در ترکیه، دیگر کارکنان سفارت پاکستان نیز از آنها استقبال به عمل آوردند. گفتنی است، وزیر امور خارجه پاکستان شاه‌ محمود قریشی ، اسد عمر وزیر دارایی ، خسرو بختیار وزیر برنامه ریزی، عبد الرزاق داد مشاور تجاری و معاون وزیر امور خارجه پاکستان تهمینه جنجوعه نیز به عنوان هیئت همراه با عمران خان به ترکیه سفر کرده اند. براساس برنامه تعیین شده، عمران خان از مقبره مولانا رومی و موزه اتاترک دیدن خواهد کرد. همچنین عمران خان در اجلاس آنکارا خطاب به تجار و سرمایه گذاران نیز سخنرانی خواهد داشت.

عمران خان فردا (جمعه) با شرکت در اجلاس تجار و سرمایه گذاران علاوه بر سخنرانی با سرمایه گذارانی که خواهان سرمایه گذاری در پاکستان هستند نیز دیدار خواهد کرد. وی پس از آن با حضور در مسجد ملت، و ادای فریضه نماز جمعه ، در میهمانی که رئیس جمهور ترکیه برای عمران ترتیب داده است، شرکت خواهد کرد.

عمران خان پس از دیدار خود با رئیس جمهور ترکیه رجب طيب اردوغان ، دو طرف در مصاحبه مطبوعاتی شرکت خواهند کرد. عمران خان، فردا بعد از ظهر به سوی پاکستان باز خواهد گشت.

ارسال نظر

 
1