خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان: خواهان تقویت بیش از پیش روابط خود با آمریکا هستیم
کد خبر :666321216

15:05 1401/06/17


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, محمد شهباز شریف, مشاور ارشد سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا, نخست وزیر پاکستان, هیئت آمریکایی, کاخ نخست وزیری پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئت آمریکایی بر عزم اسلام آباد برای تقویت بیش از پیش روابط با واشنگتن و ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئت آمریکایی بر عزم اسلام آباد برای تقویت بیش از پیش روابط با واشنگتن و ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، درک شولت مشاور ارشد سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

درک شولت در این دیدار نسبت به خسارت‌های ناشی از وقوع سیل گسترده در پاکستان ابراز تأسف نمود و جان باختن تعداد قابل توجهی از شهروندان پاکستانی در نتیجه وقوع سیل سهمگین در نقاط مختلف را تسلیت گفت.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار از درک شولت برای سفر به پاکستان در این شرایط حساس و دشوار وقوع سیل در سرتاسر کشور تقدیر نمود و افزود: در حال بیش از 33 میلیون نفر از شهروندان ما از وقوع سیل آسیب‌دیده‌اند و بیش از 1300 نفر نیز جان خود را در نتیجه این سیل مهیب از دست داده‌اند. علاوه بر این هزاران هکتار از مزارع کشاورزی، صدها هزار رأس دام، املاک و زیرساخت‌های شهری و روستایی دچار خسارت‌های گسترده شده‌اند، علاوه بر استفاده از آب آشامیدنی ناسالم باعث بروز بیماری‌های گسترده و در نتیجه وضعیت بحرانی در مناطق سیل زده خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان سپس به تشریح اقدامات دولت برای مقابله با چالش‌های بزرگی همچون بازسازی املاک، منازل و ساختمان‌های آسیب دیده در سیل برای آغاز مجدد زندگی روزمره در نقاط سیل زده پس از اجرای طرح اولیه امدادرسانی در این مناطق پرداخت و گفت: دولت تمامی تلاش خود برای امدادرسانی به سیل زدگان بر مبنای اولویت‌ها را به کار بسته است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم همکاری، همبستگی و کمک‌های ارسالی از جانب آمریکا برای امدادرسانی به نقاط سیل زده بسیار حائر اهمیت است، زیرا پاکستان و آمریکا دارای روابط دیرینه با یکدیگر هستند.

شهباز شریف با تأکید بر اهمیت روابط پاکستان و آمریکا تصریح کرد: پاکستان مصمم به تعمیق مناسبات با آمریکا و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌هایی همچون امنیت، بهداشت، تغییرات اقلیمی و زیست محیطی، تجارت و سرمایه گذاری است.

وی بر اهمیت روابط سازنده و پایدار دو کشور بر اساس اصول اعتماد متقابل، احترام و تفاهم تأکید کرد.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با هیئت آمریکایی به تشریح تأثیرات منفی و نابودگر تغییرات اقلیمی پرداخت و بر اهمیت تقویت تلاش‌های مشترک جهانی برای دستیابی به اهداف آب و هوایی تأکید نمود و اختصاص بودجه‌های لازم مرتبط با تغییرات آب و هوایی برای مقابله بهتر و مؤثر با این چالش نیز بخشی از این تلاش‌ها است.

وی با تأکید بر عزم اسلام آباد برای توسعه امنیت و ثبات در منطقه از جمله هند خواستار حل مسئله دیرینه جامو و کشمیر مطابق با خواست مردم این منطقه و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

درک شولت معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این دیدار پیام دولت بایدن را به نخست وزیر پاکستان ابلاغ کرد و گفت: دولت آمریکا در راستای مقابله با چالش‌ها و مشکلات به وجود آمده ناشی از وقوع سیل و بازسازی نقاط آسیب دیده در کنار ملت و دولت پاکستان حضور دارد.

ارسال نظر

 
1