خبر فوری

 
 
نخست وزیر بنگلادش خواستار تقویت روابط با پاکستان شد
کد خبر :1633597438

10:47 1399/09/14


برچسب ها : بنگلادش, پاکستان, پاکستان و بنگلادش, شیخ حسینه واجد, عمران احمد صدیقی, نخست وزیر بنگلادش, کمیساریای عالی پاکستان,

عمران احمد صدیقی کمیساریای عالی پاکستان با حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش در داکا دیدار و گفتگو کرد.


 

داکا: به گزارش راز نیوز | عمران احمد صدیقی کمیساریای عالی پاکستان با حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش در داکا دیدار و گفتگو کرد. کمیساریای عالی در طول جلسه، پیام حسن نیت و دوستی را از جانب عمران خان نخست وزیر پاکستان به شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش منتقل کرد و این مقام بنگلادشی نیز از همتای پاکستانی خود تشکر و برای وی آرزوی های نیک کرد.
کمیساریای عالی سپس به شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش گفت: عشق و احترام مردم و رهبری بنگلادش در قلب مردم و دولت پاکستان وجود دارد و نخست وزیر بنگلادش نیز برای مردم پاکستان آرزوی سلامتی کرد.

 

پس از این دیدار کمیسیون عالی اعلام کرد: دو طرف توافق کردند که روابط برادرانه موجود بین دو کشور را بیشتر تقویت کنند.
پاکستان و بنگلادش دارای ساز و کار های دو جانبه ای هستند که اکثر آن ها سال ها به حالت تعلیق درآمده اند.
انتظار می رود گفتگویی بین دبیران خارجی این کشور ها که نزدیک به 12 سال است انجام نشده، در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

منابعی که در جریان این نشست قرار گرفتند، گفتند: شیخ حسینه واجد علاوه بر ابراز آرزو های خوب برای مردم پاکستان و انجام وظایف رسمی خود، بر لزوم تقویت روابط دو جانبه تاکید کرد. وی به کمیساریای عالی در مورد همکاری کامل خود اطمینان داد.

لازم به ذکر است که عمران خان نخست وزیر پاکستان پیش از این در ماه جولای با همتای بنگلادشی خود گفتگوی تلفنی داشت و تمایل دولت خود را برای تعمیق روابط برادرانه بر اساس اعتماد متقابل، احترام متقابل و برابری بین دو کشور ابراز کرد.

 

گفتنی است منابع خبری هند مدعی شدند شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش در این دیدار گفت: بنگلادش هرگز ظلم و ستم پاکستان به مردم بنگلادش در سال 1971 را فراموش نخواهد کرد و جای این زخم همیشه باقی خواهد ماند.

ارسال نظر

 
1