خبر فوری

 
 
نخست وزیر ایتالیا در دیدار با نارندرا مودی خواستار ایفای نقش کلیدی هند در پایان دادن به جنگ اوکراین شد
کد خبر :545737871

12:25 1401/12/12


برچسب ها : اوکراین, جنگ, دهلی نو, روابط دوجانبه, نارندرا مودی, نخست وزیر ایتالیا, نخست وزیر هند, همکاری دفاعی, هند و ایتالیا,

جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه 2 مارس (11 اسفند) طی دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند خواست تا نقشی کلیدی در تسهیل مذاکرات برای پایان بخشیدن به جنگ روسیه علیه اوکراین ایفا کند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه 2 مارس (11 اسفند) طی دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند خواست تا نقشی کلیدی در تسهیل مذاکرات برای پایان بخشیدن به جنگ روسیه علیه اوکراین ایفا کند.

سفر دو روزه ملونی به هند، اولین سفر نخست وزیر ایتالیا در پنج سال گذشته، همزمان با نشست وزرای خارجه گروه 20 در پایتخت هند است که در آن جنگ یک ساله روسیه در اوکراین بر بحث ها غالب بوده است.

ملونی در بیانیه ای پس از این دیدار، گفت: هند با ریاست دوره ای گروه 20 کشورهای صنعتی و درحال توسعه می تواند نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته را در چنین فرآیندی نمایندگی کند. وی تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم و بر تاثیر نامطلوب آن بر کشورهای درحال توسعه از نظر امنیت غذایی و انرژی تاکید کرد .

نخست وزیر هند با تاکید مجدد بر این که صلح تنها از طریق دیپلماسی و گفتگو به دست می آید، موضع محتاطانه خود را تکرار کرد و گفت: هند آماده حمایت از ابتکار صلح در این راستا است.

به گفته گزارش، هند تاکنون از انتقاد مستقیم از تهاجم روسیه خودداری کرده است، زیرا دهلی نو برای نزدیک به 60 درصد تجهیزات دفاعی خود به مسکو وابسته است. هند از زمان تهاجم طی یک سال گذشته، به طور فزاینده ای نفت روسیه را خریداری کرده که در ابتدا با نظارت آمریکا و دیگر متحدانش به دلیل خرید روبه رشد خود مواجه بوده است. هند همچنین از رای دادن به قطعنامه های سازمان ملل که جنگ روسیه علیه اوکراین را محکوم می کند، خودداری کرده است.

 

ملونی نخست وزیر ایتالیا طی سخنرانی در موسسه تحقیقاتی سیاست هند، با بیان اینکه حمله روسیه صرفا یک اقدام جنگی نبود بلکه تمامیت ارضی یک کشور مستقل نیز هدف تهدید قرار گرفته است، اظهار داشت: ما نمی توانیم در مقابل این تحریک به قلب منشور سازمان ملل که تهدیدی برای تضعیف تمدن در سراسر جهان است، بی خیال بنشینیم. او همچنین بر اهمیت منطقه هند و اقیانوس آرام تاکید کرد و گفت که این منطقه به مرکز ثقل مجازی برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است. چهل درصد تجارت خارجی از دریای چین جنوبی می گذرد و امروزه کشتیرانی 90 درصد کل تجارت بین المللی را تشکیل می دهد و آزادی دریانوردی برای اقتصاد های ما حیاتی می باشد. آنچه در اقیانوس هند و آرام رخ می دهد، بازتاب مستقیمی در اروپا دارد.

نخست وزیر ایتالیا خاطر نشان ساخت که تجارت میان هند و ایتالیا در دو سال گذشته دو برابر شده است. حجم تجارت دوجانبه در بالاترین حد خود قرار دارد.

شایان ذکر است دوطرف خواستار گسترش همکاری ها در زمینه های دفاع، انرژی سبز، انتقال دیجیتال، امنیت سایبری و فضا شدند.

صادرات هند به ایتالیا شامل پوشاک، چرم، سنگ آهن، وسایل نقلیه موتوری، منسوجات، مواد شیمیایی، جواهرات است. هند ماشین آلات ایتالیایی، ماشین ابزار، محصولات متالورژی و اقلام مهندسی وارد می کند و حدود 140 شرکت بزرگ ایتالیایی در هند فعال هستند.

ملونی تمایل دولت خود برای از سرگیری روابط دفاعی با هند را به مودی منتقل کرد. مودی گفت که فرصت‌های زیادی در زمینه تولید دفاعی و تولید مشترک وجود دارد. وی گفت که دو کشور تمرینات نظامی مشترک و دوره های آموزشی را برای پرسنل نظامی آغاز خواهند کرد.

 

صفحه رسمی نخست وزیر هند در توییتر نوشت: مذاکرات مثمر ثمری با نخست وزیر ایتالیا برگزار شد که بر تقویت همکاری دو کشور در بخش هایی مانند تجارت، انرژی های تجدید پذیر، فناوری اطلاعات، فضا متمرکز بود . همچنین تعمیق روابط در استارت آپ ها و دفاع نیز مورد بحث قرار گرفت. به منظور تقویت روابط مردمی بین هند و ایتالیا، ما همچنین در مورد تقویت همکاری در آموزش و فرهنگ صحبت کردیم. روابط نزدیک هند و ایتالیا به نفع مردم کشورهای ما خواهد بود.

ارسال نظر

 
1