خبر فوری

 
 
نخست وزیر اسبق پاکستان: برای به رسمیت شناختن اسرائیل، باید کارهای زیادی در پاکستان انجام شود
کد خبر :78924403

15:06 1399/09/13


برچسب ها : اسرائیل, ایران, پاکستان, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و ایران, پاکستان و رژیم صهیونیستی, پاکستان و عربستان سعودی, رژیم صهیونیستی, شوکت عزیز, عادی سازی روابط, عربستان سعودی, نخست وزیر پاکستان,

شوکت عزیز نخست وزیر اسبق پاکستان طی مصاحبه ای با عرب نیوز،گفت: برای اقدام فوق العاده ای چون به رسمیت شناختن اسرائیل، باید کارهای زیادی در پاکستان انجام داد.


ریاض: به گزارش راز نیوز| شوکت عزیز نخست وزیر اسبق پاکستان طی مصاحبه ای با عرب نیوز، با مطرح کردن اهمیت ویژه عربستان سعودی در سیاست های خارجی پاکستان، اظهار داشت که برای اقدام فوق العاده ای چون به رسمیت شناختن اسرائیل، باید کارهای زیادی در پاکستان انجام شود. نخست وزیر اسبق پاکستان با ستودن اصلاحات صورت گرفته در عربستان سعودی در راستای موضع 2030 عربستان سعودی، گفت: این یک اقدام خوبی است. وی افزود: ایران یک کشور تاریخی است و افراد معقول زیادی در این کشور هستند، اما رهبری مذهبی این کشور را به صورت فعال هدایت می کند. وی در مورد روابط پاکستان و ایران، گفت: سیاست پاکستان در قبال ایران اینگونه بوده است که به دنبال روابط با همسایه خود بر اساس اصل همزیستی مسالمت آمیز است و خواستار هیچگونه تنشی نیست. وی در ادامه تاکید کرد که اما روابط پاکستان با عربستان سعودی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و در سیاست های خارجی پاکستان از اهمیتی ویژه ای چون برادر بزرگتر برخوردار است. دو کشور از یکدیگر در عرصه های مختلف پشتیبانی می کنند.

شوکت عزیز در پاسخ به این سوال که آیا امکان توافقی برای احیای روابط پاکستان و اسرائیل وجود دارد، گفت: به نظر شخصی من، باید کارهای مختلفی در پاکستان در این رابطه انجام شود، و پس از آن می توان این اقدام فوق العاده را انجام داد.

ارسال نظر

 
1