خبر فوری

 
 
نخستین گفت و گوی عمران خان با مطبوعات پس از مراسم تحلیف وی
کد خبر :541962513

15:59 1397/06/10


برچسب ها : پاکستان, عمران خان, نخست وزیر,

نخست وزیر پاکستان عمران خان، طی نشست خبری خود با خبرگزاری های این کشور در روز گذشته از برخی برنامه های دولت خبر داد.


نخست وزیر پاکستان عمران خان، طی نخستین نشست خبری خود با خبرگزاری های این کشور در روز گذشته از برخی برنامه های دولت خبر داد. برنامه های بیان شده توسط نخست وزیر پاکستان، به شرح ذیل است.

همه باید حسابرسی شوند. مخالفان ما ضعیف هستند و خطری برای ما ندارند. اگر برای کشورم منفعتی بود به کشورهای دیگر سفر خواهم کرد. سه ماه به وزیر ارشد ایالت پنجاب مهلت دهید، انتقاد می توانید بکنید اما برای حل مشکلات به وی اعتماد داشته باشید. به رئیس اداره پاسخ گویی ملی گفته شده است که همه باید زیر نظر قانون حسابرسی شوند . حقایق مربوط به تغییر رئیس پلیس برخی مناطق به دیوان عالی کشور ارائه خواهد شد. مقروضی پاکستان به 1200 میلیارد روپیه رسیده است. رؤسای سابق از ماشین های ضد گلوله استفاده می‌کردند. به وعده ی خود درباره ی بهبود وضعیت منطقه جنوبی ایالت پنجاب عمل خواهیم کرد. پیشرفت کشور بدون حسابرسی و بازپرسی ممکن نیست. همه بدون در نظر گرفتن مقام و منصب شان مورد سوال و بازخواست قرار خواهند گرفت. درصورت بازپرسی، برخی افراد خواهند گفت که جمهوریت در خطر است. به اداره پاسخ گویی ملی گفته شده است که هرکس فساد مالی یا پولشویی انجام داد حتی از مقامات دولتی باید مجازات شوند. وزرا طی 3 ماه تغییر اساسی نشان خواهند داد، هیچ وزیری مستقل نیست، اگر وزیری تغییری ایجاد نکرد یا برای مملکت کار مفیدی انجام نداد از منصب وزارت عزلش خواهم کرد. وزیر ارشد ایالت پنجاب انسان دلیر و شجاعی است. قرار داده‌هایی که برخلاف منافع ملی باشند را فسخ خواهیم کرد.

درحین نشست خبری عمران خان با خبرنگاران کشوری، رئیس جمهور فرانسه دو مرتبه برای گفت و گو با عمران خان تماس گرفت، اما عمران خان گفت : الان مشغول هستم، بعدا صحبت خواهم کرد.

عمرا خان طی سخنان خود با مطبوعات افزود : برای کار و عمل 3 ماه مهلت دهید بعد از آن انتقاد کنید.
بازدید از دفتر مرکزی ارتش رضایت بخش بود، طی این بازدید گفته شد که ما حمایت تان خواهیم کرد. حرف های اشتباه آمریکا به هیچ وجه قابل قبول نیست، با آمریکا نمی توانیم درگیر شویم، باید روابط ما بین دو کشور را بهبود بخشیم.

به اعضای هیئت دولت گفته شده که حتی یک روپیه اختلاص و یا فساد مالی قابل قبول نبوده و فرد متخلف مجازات خواهد شد. فرمانده ارشد ارتش جاوید قمر باجوه از حامیان نظام جمهوری است.

فرماندار ایالت سند با عمران خان دیدار و گفت و گو کرد، درباره اوضاع کنونی ایالت سند بالخصوص کلانشهر کراچی و مشکلات پیش روی مردم نیز گفت و گو کردند . عمران خان نیز در طی دوران این گفت و گو گفت : مردم کراچی با چه مشکلاتی روبرو هستند را احساس میکنم، در این شهر که شهر قائد اعظم نامیده می‌شود هنوز هم برخی مناطق وجود دارند که امکانات اولیه رفاهی را هم ندارند، حتی فکر کردن به این وضعیت نیز باعث ناراحتی است. برای برقراری امنیت در کراچی حزب PTI مصمم است.
دکتر عطاالرحمن نیز با عمران ملاقات کرد. وزیر شفقت محمود، رئیس کمیته آموزش عالی دکتر طارق بنوری، پروفسور محمد جاهد و راشد خان نیز با عمران خان ملاقات کردند.
دکتر عطاالرحمن طی دیدار خود با نخست وزیر عمران خان، توصیه هایی درباره بهبود آموزش عالی کشور، به ویژه در بخش علم و فناوری و ارتقا آن ارائه کرد. نخست وزیر نیز در پی پیشنهادات دکتر عطاالرحمن گفت : بهبود وضعیت تحصیلی و ارتقاء وضعیت علمی خصوصا در بخش تکنولوژی جوانان در دستور کار و اولویت حزب PTI قرار دارد. در ادامه نیز افزود : با سفر 4 روزه به سازمان ملل متحد نمی خواهم وقتم را تلف کنم. با افغانستان، ایران و آمریکا خواستار روابط بهتر و نزدیکتری هستیم.

این نخستین گفت و گوی عمران خان با مطبوعات، پس از مراسم تحلیف نخست وزیری وی بوده است.

ارسال نظر

 
1