خبر فوری

 
 
نخستین نشست رسمی مقامات هند با رهبران ارشد طالبان افغانستان
کد خبر :289456117

16:43 1400/07/29


برچسب ها : دیدار سیاسی, روسیه, مسکو, هند و افغانستان, وزیر امور خارجه افغانستان, وزیر امور خارجه هند,

نماینده ویژه کشور هند برای کشورهای پاکستان، افغانستان و ایران به همراه مقامات وزارت امور خارجه هندوستان روز چهارشنبه 28 مهر ماه با رهبران ارشد طالبان در حاشیه نشست مسکو دیدار کرده است.


کابل: به گزارش راز نیوز| نماینده ویژه کشور هند برای کشورهای پاکستان، افغانستان و ایران به همراه مقامات وزارت امور خارجه هندوستان روز چهارشنبه 28 مهر ماه با رهبران ارشد طالبان در حاشیه نشست مسکو دیدار کرده است.

براساس گزارش، هند نیز با بیانیه صادر شده ده کشور پس از کنفرانس افغانستان در مسکو که از حکومت طالبان در افغانستان به عنوان "واقعیت جدید" یاد شد را نیز به رسمیت شناخته است. مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که در این کنفرانس شرکت کرده بودند با عبدالسلام حنفی معاون نخست وزیر طالبان و امیر خان متقی وزیر امور خارجه تبادل نظر کرده و به دولت کابل پیشنهاد کمک های بشر دوستانه را دادند.

ذبیح الله مجاهد سخنگو و وزیر اطلاع رسانی و رسانه دولت طالبان در پیام توییتری ضمن تایید این دیدار، نوشت: روز چهارشنبه مذاکراتی بین نماینده ویژه هند برای افغانستان و وزیر مشترک در وزارت خارجه هند با هیئت طالبان انجام شد. وی در پیامی دیگر اظهار داشت: دو طرف تمرکز و بررسی نگرانی های یکدیگر و بهبود روابط دیپلماتیک و اقتصادی را ضروری می دانند. نماینده هند گفته است که افغانستان نیازمند کمک های بشر دوستانه است، افغانسان در شرایط سختی قرار دارد، هند آماده ارائه کمک های بشر دوستانه به افغانستان است.

گفتنی است منابع دولتی هند نیز خبر این دیدار را تایید کرده و بیان داشتند که هند درحال بررسی ارسال یک محموله بزرگ گندم و سایر اقلام به افغانستان به عنوان کمک های بشر دوستانه است. دهلی نو به زودی 50 هزار تن گندم و دارو ارسال می کند، اما هند می خواهد توزیع آن توسط سازمان ملل انجام شود.

 شایان ذکر است این دیدار رسمی درحالی صورت گرفته است که هند در حال آمادگی برای نشست عالی رتبه مشاوران امنیت ملی کشورهای همسایه افغانستان در ماه آینده میلادی است. در این نشست مشاوران امنیت ملی کشور های پاکستان، چین، ایران، روسیه و تاجیکستان شرکت خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1