خبر فوری

 
 
نخبگان شیعه در رادار صهیونیسم
کد خبر :1083852553

19:55 1399/09/18


برچسب ها : BLA, RAW, ارتش آزادی بخش بلوچ, اطهر علی, پاکستان, ترور, دانشمند, رژیم صهیونیستی, سازمان اطلاعاتی, شیعه, موشک, کراچی,

اطهر علی پدر موشکی پاکستان که 4 اکتبر 2003 برابر 12 مهر 1382 طی سومین عملیات ترور به دستور غیر مستقیم رژیم صهیونیستی در شهر کراچی پاکستان به شهادت رسید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| با گذشت چند روز از شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران و باتوجه به این جریان که پیش از این نیز دانشمندان هسته ای ایران توسط سازمان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند، پرداختن به این موضوع نیز حائز اهمیت است که علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، نخبگان شیعه کشور پاکستان نیز از رادار صهیونیسم در امان نبوده اند که علی اطهر نخبه موشکی و پدر موشکی پاکستان یکی از این موارد است.

دکتر علی اطهر یک مهندس موشکی و نخبه شیعی پاکستانی است که 12 مهر سال 1382 طی عملیات نیابتی گروه تروریستی لشکر جنگوی به دستور غیر مستقیم رژیم صهیونیستی طی عملیاتی در کراچی به شهادت رسیده است. وی متخصص فن آوری موشکی و دانشمند ارشد کمیسیون تحقیقات هوا و فضا بود که جامعه شیعه پاکستانی پس از شهادت او، تظاهرات گسترده ای در کلانشهر کراچی به منظور دستگیری عوامل ترور انجام دادند درحالیکه تاکنون این افراد دستگیر نشده اند.

ظهر روز 12 مهر سال 1382 شمسی، اطهر علی به همراه 35 تن از دیگر اعضای سازمان کمیسیون تحقیقات هوا و فضای پاکستان (اسپارکو) در یک اتوبوس در حال حرکت به سمت پایگاه بودند که ساعت 12:45 دقیقه ظهر پس از پیاده کردن تعدادی از این افراد در مسجد نزدیک پایگاه، اتوبوس به سمت حسینیه ای حوالی مزار ولایت شاه حرکت کرد. با رسیدن اتوبوس به تقاطع خیابان لنک و حب، سه تن از عناصر مسلح با نگه داشتن اتوبوس، تیراندازی کردند. طی این تیراندازی که چندین دقیقه به طول انجامید، 5 تن جان باخته و 8 نفر از جمله نیروهای ارتش نیز زخمی شدند. پس از انتقال اجساد به بیمارستان و تایید خبر جان باختن افراد، اجساد به حسینیه رضویه منتقل شدند. مقامات وقت کراچی این عملیات را برپایه مذهبی (ترور های مذهبی) عنوان کردند و آژانس تحقیقات فدرال نیز تیمی برای بررسی این حادثه تشکیل داد. نهاد های ارشد نظامی پاکستان و پلیس گمانه زنی ها در مورد اینکه این حادثه در واکنش به واقعه خاصی انجام شده است را تکذیب کردند. اما پلیس اظهار داشت که احتمال دست داشتن گروه تروریستی لشکر جهنگوی در این عملیات وجود دارد.

رسانه های پاکستان، سازمان امنیتی هند به اسم "را" را در این حادثه مسئول دانستند.

ناگفته نماند پیش از این عملیات، دو حمله دیگر ترور ناموفق نیز علیه اطهر علی پدر موشکی پاکستان انجام شده بود که یکی از آنها بدست نیروهای ارتش آزادی بخش بلوچ (BLA) از گروه های آزادی طلب مسلح بلوچستان تحت حمایت سازمان "را" انجام شد.

طبق گزارش منابع موثق، رژیم صهیونیستی نخست از طریق هند خواستار حذف این نخبه شیعی پاکستانی شد اما به دلیل شکست در این عملیات ها، از طریق منابع خود در پاکستان اقدام کرد. منابع آگاه اظهار داشتند این حمله موفقیت آمیز رژیم صهیونیستی توسط گروه تروریستی لشکر جنگوی تحت حمایت ارتش پاکستان انجام شد که هیچگاه این عناصر تروریستی دستگیر نیز نشدند.

علاوه بر ترور پدر موشکی پاکستان، عملیات های ترور دانشجویان نخبه، وکلا، دانشمندان و دکتر های برجسته و مطرح شیعه پاکستانی نیز در دستور کار رژیم صهیونیستی بوده است که این عملیات ها به طور گسترده ای در سراسر پاکستان انجام می شد و تعداد زیادی از نخبگان شیعه طی این ترورهای انجام شده توسط گروه های تروریستی به شهادت رسیده اند.   

ارسال نظر

 
1