خبر فوری

 
 
ناکام ماندن جنبش عدم اعتماد اپوزیسیون پاکستان علیه رئیس مجلس سنا و سخنان سناتور میر حاصل بزنجو
کد خبر :1874152708

14:40 1398/05/11


برچسب ها : پاکستان, سناتور, مجلس سنا,

سناتور حاصل بزنجو در پاسخ به سوال خبرنگاری پس از اجلاس مجلس درمورد این که "شما گفته بودید که 64 تن از اعضای مجلس از حامیان شما هستند پس 14 رای کم شده طی شمارش آراء مخفی چه کسانی هستند" بیان داشت: اینها افراد ژنرال فیض رئیس سازمان اطلاعاتی ISI هستند.


 

به گزارش راز نیوز، پس از عدم موفقیت جنبش عدم اعتماد اپوزیسیون پاکستان برای برکناری صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان و اتهام سناتور بزنجو مبنی بر دست داشتن سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI در عدم موفقیت جنبش و برکناری رئیس مجلس سنا، ژنرال آصف غفور فرماندهی روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR در بیانی با رد کردن اتهام سناتور گفت: بیان سناتور میر حاصل بزنجو درمورد سازمان اطلاعاتی پاکستان بی اساس بوده و تمایل به بی اعتبار کردن روند جمهوری برای منافع سیاسی، خدمت به دموکراسی محسوب نمی‌شود.
قابل ذکر است شمارش آراء به طور مخفی درمورد جنبش عدم اعتماد اپوزیسیون علیه صادق سنجرانی و دولت علیه سناتور سلیم ماوندی والا روز گذشته انجام شد. از طرفی قبل از این گفته شده بود که به دلیل اکثریت اعضای مجلس سنا با اپوزیسیون، 64 تن از اعضا اپوزیسیون را حمایت کرده‌اند. اما پس از شمارش آراء به طور مخفی، جنبش عدم اعتماد علیه رئیس و معاون رئیس سنا با شکست مواجه شدند.
 
لازم به ذکر است سناتور حاصل بزنجو در پاسخ به سوال خبرنگاری پس از اجلاس مجلس درمورد این که "شما گفته بودید که 64 تن از اعضای مجلس از حامیان شما هستند پس 14 رای کم شده طی شمارش آراء مخفی چه کسانی هستند" بیان داشت: اینها افراد ژنرال فیض رئیس سازمان اطلاعاتی ISI هستند.
گفته می‌شود که این نخستین باری نیست که سیاستمداران پاکستانی اداره های ملی را متهم به دخالت در اداره های جمهوری می‌کنند، قبل از این نیز در انتخابات سال 2018 میلادی اپوزیسیون حاضر در مجلس ملی شکست خود را به اداره های ملی (اطلاعاتی) نسبت داده بود.
حزب پیپلزپارتی، مسلم لیگ (ن) و دیگر احزاب مخالف، سناتور میر حاصل بزنجو رئیس حزب ملی عمومی و از ساکنان ایالت بلوچستان را به عنوان نامزد مشترک ریاست مجلس سنا منتخب و معرفی کرده بودند. پس از شکست اپوزیسیون در مجلس سنا و باقی‌ماندن صادق سنجرانی به عنوان رئیس این مجلس، سناتور حاصل بزنجو در پیام تویتری خود روز گذشته را سیاه ترین روز در تاریخ جمهوری پاکستان خوانده بود. وی افزود، خواه کرسی های دولت یا اپوزیسیون باشند، اما این به ضرر هر شخصی است که به تلاش و کوشش جمهوری ایمان دارد.

ارسال نظر

 
1