خبر فوری

 
 
ناپدید شدن یک دانشجوی معترض به ربوده شدن افراد توسط سازمان های اطلاعاتی
کد خبر :1182383261

11:11 1397/09/17


برچسب ها : افراد ربوده شده, جنید بلوچ, حسنین بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, کویته,

یک دانشجویی اهل ایالت بلوچستان پاکستان که برای آزادی شهروندان ربوده شده بلوچ فعالیت میکرد، توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستان به همراه برادرش ربوده شد.


 

کویته: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری بی بی سی اردو، یک دانشجویی اهل ایالت بلوچستان پاکستان که برای آزادی شهروندان ربوده شده بلوچ فعالیت میکرد، توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستان به همراه برادرش ربوده شد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط بی بی سی، جنید بلوچ به همراه برادرش حسنین از شهروندان ساکن کویته میباشند، طیبه بلوچ معاون انجمن حقوق بشر بلوچ در کمپ اعتراضی خانواده های افراد ربوده شده در شهر کویته خبر داد که جنید بلوچ به منظور اظهار همدردی با خانواده های افراد ربوده، در این کمپ حضور پیدا میکرد.

مهرنگ بلوچ خواهر جنید بلوچ در گفتگو با اهالی رسانه خبر داد جنید بلوچ از دانشجویان دانشگاه بهاء الدین زکریا شهر ملتان بود و حسنین نیز در کالج علوم شهر کویته مشغول به تحصیل بود.

وی گفت: حوالی ساعت 1:30 شب نهم آذر  تعداد زیادی از نیروهای سازمان های اطلاعاتی ملبس به لباس ساده و سیاه با ورود به منزلمان، دو برادر من را به همراه پدرم با خود بردند و پدر بنده را پس از دو روز رها کردند اما تاکنون هیچ خبری از دو برادرم در دست نیست.

وی گفت: به دلیل مریضی پدر بنده، ما تا کنون به خود اجازه صحبت کردن با پدر را نداده ایم و حتی از وی نپرسیده ایم که این افراد چه کسانی بودند و چه چیزی را از وی پرس و جو نموده اند.

وی افزود: آن طور که ما میدانیم این افراد همان کسانی بودند که اقدام به ربودن شهروندان بیگناه میکنند، زیرا افرادی که به قصد باج گیری اقدام به ربودن میکنند با ورود به منزل، دست به چنین کاری نمیزنند.

مهرنگ ادامه داد: ما مجبور به حضور در خیابان ها و اعتراض به دولت و سازمان های اطلاعاتی هستیم، خانه ای که دو تن از اعضایشان بدون هیچ جرمی ربوده شوند چه وضعیتی خواهد داشت؟

وی گفت: ما خواهر برادر روابط بسیار صمیمی با یکدیگر داشتیم و من تصور نمیکنم که برادران من مرتکب جرمی شده باشند، برادران من را بدون هیچ خطایی همراه خود برده اند، اگر برادران ما مرتکب خطایی شده اند آنان را در نظام عدالت و تحت نظر قانون مجازات نمایید.

از سوی دیگر یک مقام آکاه پلیس مرکزی شهر کویته در گفتگو با خبرگزاری بی بی سی اظهار داشت: خانواده این دو برادر دانشجو تاکنون برای درج شکایت به پلیس مراجعه نکرده اند.

وی گفت: ما با خانواده این دو برادر تماس داشتیم،اما تاکنون آنان حاضر به درج شکایت نشده اند.

 

«هر شهروند ناپدید شده پاکستانی برای ما همان قدر اهمیت دارد که باید داشته باشد»

 

ژنرال آصف غفور مسئول روابط بین الملل ارتش پاکستان روز پنجشنبه در گفتگو با رسانه ها گزارشی در خصوص افراد ربوده شده ارائه داد.

وی گفت: در سال 11-2010 کمیته ای در خصوص احقاق حقوق افراد ربوده شده به ریاست قاضی فضل تشکیل گردید که اکنون ریاست آن را قاضی جاوید اقبال بر عهده دارد.

وی گفت : با بررسی تعداد کل شکایت های دریافت شده در سالهای 11-2010  به طور کلی تعداد 7 هزار شکایت مبنی بر ناپدید شدن افراد به دستمان رسید که از این تعداد به 4 هزار شکایت رسیدگی شده است و تعداد 3 هزار شکایت دیگر در حال بررسی هستند که بیش از 2 هزار در این کمیته قرار دارند.

وی گفت:  اکنون نیروهای تحریک طالبان پاکستان(TTP)، در افغانستان حضور دارند، از کجا معلوم افرادی که اطلاعی از آنها نداریم، به همراه این گروه و یا در جایی دیگر در جنگی در حال مبارزه نباشند.

وی گفت: هر شهروند پاکستانی که ناپدید شده است برای ما همان قدر اهمیت دارد که باید داشته باشد، اما بیشترین خسارت ها و سختی ها را خانواده این افراد متحمل میشوند.

ارسال نظر

 
1