خبر فوری

 
 
نامه ی رئیس شورای کشمیر در اتحادیه اروپا به ماریا آرنا
کد خبر :222868175

14:44 1400/08/29


برچسب ها : ارسال نامه, رئیس شورای کشمیر در اتحادیه اروپا, علی رضا سید,

علی رضا سید رئیس شورای کشمیر در اتحادیه اروپا نامه ای به ماریا آرنا رئیس کمیته فرعی حقوق بشر پارلمان اروپا نوشته است که در آن شهادت جوانان بیگناه کشمیری در کشمیر اشغالی و سایر موارد نقض حقوق بشر را برجسته کرده است.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | علی رضا سید رئیس شورای کشمیر  در اتحادیه اروپا نامه ای به ماریا آرنا رئیس کمیته فرعی حقوق بشر پارلمان اروپا نوشته است که در آن شهادت جوانان بیگناه کشمیری در کشمیر اشغالی و سایر موارد نقض حقوق بشر را برجسته کرده است.

وی در ادامه این نامه نوشت : نیروهای هندی همچنان به کشتار غیرنظامیان بی گناه ادامه می دهند و در دو روز گذشته نیروهای ارتش پنج جوان دیگر را در جریان عملیات جستجو در پومبای و گوپالپورا در منطقه کولگام و منطقه حیدرپورا سرینگر به شهادت رساندند. تعداد جوانان بی گناه کشته شده در چهار روز گذشته به 9 نفر رسیده است. نیروهای هندی 15 کشمیری بی گناه را در این ماه کشته اند، از جمله یک پزشک و یک تاجر که قبل از قتل ها به عنوان سپر انسانی استفاده می شدند.

وی در ادامه اظهار داشت : اجساد شهدای درگیری های ساختگی نیز برای تدفین مناسب توسط بستگان نزدیک به خانواده هایشان تحویل داده نمی شود. مقامات هندی همچنین بستگان شهروندان شهید را پس از بازگشت اجساد بازداشت کردند. کشمیری ها در 7 دهه گذشته با ظلم و ستم وحشیانه هند روبرو بوده اند. کشتن غیرنظامیان بی گناه در برخوردهای ساختگی در کشمیر اشغالی یک تاکتیک جنگی غیرقانونی دهه هاست که توسط نیروهای هندی استفاده می شود.

وی در ادامه نوشت : حقایق نقض حقوق بشر در کشمیر باید کافی باشد تا وجدان جامعه جهانی و اعضای کمیته حقوق بشر در پارلمان اروپا را متزلزل کند. مسئولین حقوق بشر در نهادهای اروپایی نمی توانند این جنایات علیه بشریت را نادیده بگیرند و چشم خود را بر آن ببندند. پارلمان اروپا باید قطعنامه جدیدی ارائه دهد و با مراجعه به سرویس خارجی اتحادیه اروپا از آن درخواست کند تا از دولت نارندرا مودی بخواهد نسل کشی در جامو و کشمیر تحت اشغال هند  را با در نظر گرفتن توافق اتحادیه اروپا-هند متوقف کند.

ارسال نظر

 
1