خبر فوری

 
 
نارضایتی ریاض از گزارش رسانه های پاکستان علیه محمد بن سلمان
کد خبر :1131132549

13:52 1399/10/02


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امورهماهنگی بین مذاهب, رسانه های پاکستان, طاهر محمود اشرفی, محمد بن سلمان, ولیعهد عربستان سعودی,

طاهر اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان از نارضایتی مقامات عربستان سعودی نسبت به گزارش رسانه های پاکستان مبنی بر شورش علیه محمد بن سلمان خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طاهر اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان از نارضایتی مقامات عربستان سعودی نسبت به گزارش رسانه های پاکستان مبنی بر شورش علیه محمد بن سلمان خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طاهر محمود اشرفی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین المذاهب و خاورمیانه طی سخنانی با بیان اینکه مقامات ریاض از مانور خبری رسانه های پاکستان بر موضوع شورش شاهزداگان سعودی علیه محمد بن سلمان ناراحت هستند گفت: یکی از دوستان نزدیک عرب به من گفت که ما رسانه های پاکستان به ویژه رسانه های اجتماعی را رصد می کنیم، انتشار پی در پی اخبار مبتنی بر شورش علیه محمد بن سلمان به گسترش باورهای منفی منجر می شود.

وی گفت: انتشار اینگونه اخبار و یا اخبار مشابه آن باعث می شود باورهای منفی در اذهان عمومی ایجاد شود، آنها می دانند رسانه های اجتماعی در کنترل دولت نیست، اما نقش ویژه ای در ایجاد باورها و انتقال یک نوع فکر خاص دارند که به دنبال آن افراد خبره و متخصص نیز به اینگونه اخبار و شایعات استناد می کنند.

وی با بیان اینکه عمران خان، محمد بن سلمان و محمد بن زاید را به عنوان برادر خود می داند افزود: بازگشت سطح روابط سیاسی با عربستان سعودی نتیجه تلاش های ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان است.

اشرفی در ادامه خاطرنشان کرد: روابط پاکستان و عربستان سعودی همانند گذشته در سطح بسیار خوبی قرار دارد، من فکر می کنم از یک سال گذشته دشمنان پاکستان و عربستان، جنبش رسانه ای برای تخریب روابط و مناسبات اسلام آباد و ریاض راه اندازی نموده اند که هند نیز در آن حضور دارد.

وی ابراز داشت: روابط ما با عربستان سعودی از زمان دولت نواز شریف بسیار بهتر و مستحکم تر است و همچنان رو به تقویت و گسترش است، در نخستین ماه سال آتی میلادی هیئت های بلندپایه دو طرف به کشورهای یکدیگر سفر خواهند داشت.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت عربستان سعودی از مواضع پاکستان در خصوص مسئله کشمیر تصریح کرد: اگر دو کشور دارای اختلافات با یکدیگر بودند آیا وزیر امور خارجه عربستان سعودی از مواضع پاکستان درباره مسئله کشمیر حمایت می کرد؟

ارسال نظر

 
1