خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای چینی خود
کد خبر :2038581063

10:58 1400/12/18


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پنجاب, شاه محمود قریشی, مکالمه تلفنی, وانگ یی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با وانگ یی همتای چینی خود بصورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با وانگ یی همتای چینی خود بصورت تلفنی مکالمه کرد.

طی این مکاالمه دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه و اوضاع منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این مکالمه با اشاره به سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به چین، بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه به منظور تکمیل پروژه های مشترک و ایجاد روابط نزدیک بین دو کشور تاکید کرد. وی همچنین از پروژه های استاندارد سی پک ابراز اطمینان کرد.

وی علاوه بر این همتای چینی خود را از نگرانی پاکستان نسبت به وضعیت رو به وخامت اوکراین آگاه کرده و اهمیت موضوع حل درگیری ها از طریق تواقفنامه های چندجانبه، حقوق بین الملل و طبق منشور سازمان ملل متحد را برجسته کرد.

وی در ادامه گفت: در نتیجه ی افزایش قیمت سوخت و غذا و همچنین اختلال در عرضه، احتمال افزایش مشکلات اقتصادی در کشورهای در حال توسعه وجود دارد.

وی سپس طی این مکالمه همتای چینی خود را در جریان مکالمات تلفنی خود با وزرای امور خارجه اوکراین، لهستان، رومانی، مجارستان، روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار داد و حفظ موضع اصولی و مبتنی بر احترام به استقلال کشورها و تمامیت ارضی آنان را خاطر نشان و بر حل درگیری ها از طریق گفتگو و دیپلماسی تاکید کرد.

وی بیان کرد: انتظار می رود که روسیه و اوکراین از طریق گفتگو در دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک به موفقیت دست یابند.

علاوه بر این طی این مکالمه دو طرف برای تداوم بخشیدن به اقدامات خود به منظور برقراری امنیت و ثبات در افغانستان بحث و تبادل نظر، بر اهمیت تداوم ارسال کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان تاکید و برای انجام گفتگوها در آینده نزدیک توافق کردند.

ارسال نظر

 
1