خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای مجارستانی خود
کد خبر :1652407044

11:59 1400/12/14


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و مجارستان, پنجاب, پیتر سیجارتو, شاه محمود قریشی, مکالمه تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه مجارستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با پیتر سیجارتو همتای مجارستانی خود بصورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با پیتر سیجارتو همتای مجارستانی خود بصورت تلفنی مکالمه کرد.

طی این مکالمه دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دو جانبه، تخلیه اتباع پاکستان از اوکراین و اوضاع منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این مکالمه با اشاره به سفر نتیجه بخش همتای مجارستانی خود به پاکستان در ماه آوریل سال 2021، گفت که پاکستان خواستار گسترش همکاری با مجارستان در زمینه های مورد علاقه مشترک می باشد.

وی همچنین با ابرا نگرانی شدید از اوضاع اوکراین، موضوع حل مسالمت آمیز درگیری ها از طریق گفتگو و دیپلماسی را برجسته کرد.

وی گفت: موضع اصولی پاکستان مبتنی بر اصول توافقنامه های بین المللی مربوطه، قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد می باشد.

وی سپس از دولت مجارستان برای کمک به تخلیه ی دانشجویان و اتباع پاکستانی از خاک اوکراین تشکر کرده و گفت که ما منتظر تسهیل دسترسی فوری دانشجویان و اتباع پاکستانی باقی مانده در خاک اوکراین به گذرگاه های مرزی برای خروج از خاک این کشور هستیم.

وزیر امور خارجه مجارستان نیز طی این مکالمه از جانب دولت مجارستان به همتای پاکستانی خود از حمایت و همکاری کامل مجارستان با پاکستان در روند تخلیه اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1