خبر فوری

 
مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای روسی خود
کد خبر :1532803787

11:57 1400/12/15


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و روسیه, پنجاب, شاه محمود قریشی, مکالمه تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه روسیه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با سرگئی لاوروف همتای روسی خود بصورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با سرگئی لاوروف همتای روسی خود بصورت تلفنی مکالمه کرد.

طی این مکالمه دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف طی این مکالمه با اشاره به سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به روسیه در مورد دستور کار دوجانبه و موضوعات مهم منطقه ای از جمله افغانستان بطور مفصل گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه روسیه طی این مکالمه، به خاطر از دست رفتن جان گرانبهای مردم پاکستان طی انفجار تروریستی در پیشاور در تاریخ 13 اسفند ابراز تاسف عمیق کرد و خواستار محکومیت همه ی اشکال تروریسم شد.

دو طرف همچنین طی این مکالمه برای تداوم همکاری های دوجانبه به منظور دستیابی به اهداف مشترک صلح و ثبات در افغانستان توافق کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این مکالمه با اشاره به نگرانی پاکستان از اوضاع کنونی اوکراین، بر کاهش تنش ها بر اساس اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد و بر ضرورت حل درگیری ها از طریق دیپلماسی بر اساس توافقات چند جانبه، حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد تاکید کرد.

وی همچنین همتای روسی خود را در جریان مکالمات تلفنی خود به منظور حل مسالمت آمیز درگیری ها با وزرای امور خارجه اوکراین، لهستان، رومانی، مجارستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار داد و گفت که انتظار می رود مذاکرات روسیه و اوکراین برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک موفقیت آمیز باشد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز طی این مکالمه همتای پاکستانی خود را از موضع دولت روسیه در اوضاع کنونی آگاه کرد. وزیر امور خارجه پاکستان نیز بیان کرد که اولویت اصلی پاکستان بازگشت امن و سریع اتباع پاکستانی از اوکراین بوده و پاکستان خواستار کمک و تسهیل دولت روسیه در این زمینه می باشد.

وزیر امور خارجه روسیه به همتای پاکستانی خود برای تخلیه امن اتباع پاکستان از خاک اوکراین اطمینان داد و دو طرف توافق کردند که در مورد تغییر اوضاع با یکدیگر در تماس باشند.

ارسال نظر

 
1