خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی رئیس مجلس ملی پاکستان با رئیس مجلس نمایندگان پادشاهی بحرین
کد خبر :1250052672

15:29 1401/07/06


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بحرین, پنجاب, رئیس اتحادیه بین المجالس عرب, رئیس مجلس ملی پاکستان, رئیس مجلس نمایندگان پادشاهی بحرین, راجا پرویز اشرف, فوزیه بنت عبدالله زینال, مکالمه تلفنی,

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان با فوزیه بنت عبدالله زینال رئیس مجلس نمایندگان پادشاهی بحرین و رئیس اتحادیه بین المجالس عرب بصورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان با فوزیه بنت عبدالله زینال رئیس مجلس نمایندگان پادشاهی بحرین و رئیس اتحادیه بین المجالس عرب بصورت تلفنی مکالمه کرد.

رئیس مجلس ملی پاکستان طی این مکالمه گفت: پاکستان برای روابط برادرانه خود با بحرین اهمیت ویژه ای قائل بوده و خواستار افزایش روابط اقتصادی و اجتماعی با بحرین است.

رئیس مجلس ملی پاکستان، رئیس مجلس نمایندگان پادشاهی بحرین را در مورد برگزاری موفقیت آمیز سومین سمینار پارلمان های منطقه آسیا و اقیانوسیه در مورد دستیابی به اهداف توسعه پایدار در تاریخ 13 و 14 سپتامبر ( 22 و 23 شهریور ) در پاکستان آگاه کرد که طی این سمینار میزان خسارات وارد شده به پاکستان برجسته شده بود.

وی گفت: قرار است قطعنامه ای اضطراری توسط پاکستان برای جبران خسارات وارد شده طی سیل به کشور در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس که ماه آینده در شهر رواندا برگزار خواهد شد، ارائه شود. ما از کمک سخاوتمندانه دولت و مردم بحرین به سیل زدگان پاکستان تشکر می کنیم.

وی با اشاره به روز جهانی گردشگری، گفت: فرصت های سرمایه گذاری گسترده ای در بخش گردشگری پاکستان وجود دارد. سرمایه گذاران بحرینی می توانند با سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، صنعت و امنیت غذایی سود سرشاری بدست آورند.

وی افزود: شهروندان پاکستانی مقیم بحرین در توسعه اقتصادی دو کشور نقش مهمی دارند. پاکستان از حمایت بحرین در مجامع بین المللی از جمله گروه اقدام ویژه مالی و سازمان همکاری اسلامی متشکر است. وی ابراز امیدواری کرد که دو کشور در آینده به طور مداوم از یکدیگر در مجامع ین المللی حمایت خواهند کرد.

وی همچنین گفت: ما منتظر سفر حمد بن عیسی الخلیفه پادشاه بحرین و سلمان بن خلیفه شاهزاده این کشور به پاکستان هستیم.

رئیس مجلس نمایندگان پادشاهی بحرین نیز طی این مکالمه از خسارات شدید وارد شده به پاکستان طی سیل ابراز تاسف کرد و برگزاری موفقیت آمیز سومین سمینار پارلمان های منطقه آسیا و اقیانوسیه در مورد دستیابی به اهداف توسعه پایدار در پاکستان را تبریک گفت.

وی همچنین طی این مکالمه گفت که طی سمینار مذکور خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی که کشورهای در حال توسعه بویژه کشورهای آسیایی را تهدید می کند، برجسته شده بود. ما از مطالبه ی مجلس ملی پاکستان برای ایجاد صندوق جهانی برای حل بحران بلایای طبیعی حمایت می کنیم.

ارسال نظر

 
1