خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی رئیس مجلس سنای پاکستان با دبیرکل انجمن جهانی اسلامی
کد خبر :544522194

15:25 1401/05/20


برچسب ها : اسلام آباد, پنجاب, دبیرکل انجمن جهانی اسلامی, دکتر عبد الکریم العیسی, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی, مکالمه تلفنی,

محمد صادق سنجرانی با دکتر محمد بن عبد الکریم العیسی دبیرکل انجمن جهانی اسلامی بصورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | محمد صادق سنجرانی با دکتر محمد بن عبد الکریم العیسی دبیرکل انجمن جهانی اسلامی بصورت تلفنی مکالمه کرد.

طی این مکالمه دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله، مشکلات کشورهای اسلامی، اوضاع منطقه، تداوم جنایات در فلسطین و کشمیر، اسلام هراسی، تروریسم و افراط گرایی بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان طی این مکالمه بر لزوم همکاری کشورهای اسلامی برای حل مشکلات مسلمانان و مبارزه با اسلام هراسی تاکید کرد.

وی طی این مکالمه گفت: کنفرانس هماهنگی بین ادیان پاکستان معتقد به احترام متقابل و حسن نیت می باشد. وی با اشاره به سفر خود به عربستان برای مناسک حج، به پادشاه و ولیعهد عربستان برای برگزاری موفقیت آمیز مراسم حج و همچنین به دبیرکل انجمن جهانی اسلامی برای ایراد خطبه حج امسال تبریک گفت.

وی ایراد خطبه توسط دبیرکل انجمن جهانی اسلامی در مراسم حج امسال بجای امام جماعت مسجد الحرام را یک سنت جدید خواند و خطبه وی را بسیار معنوی و الهام بخش توصیف کرد.

وی همچنین با تمجید از اقدامات دبیرکل انجمن جهانی اسلامی، برای همکاری با وی از جانب خود، مجلس شورای ملی و بخصوص مجلس سنای پاکستان اعلام آمادگی کرد. وی همچنین از دبیرکل انجمن جهانی اسلامی برای سفر به پاکستان دعوت کرد که این پیشنهاد مورد پذیرش وی قرار گرفت.

رئیس مجلس سنای پاکستان سپس طی این مکالمه گفت: اسلام دین امنیت، محبت و احترام به یکدیگر است. تروریسم و افراط گرایی مختص به یک گروه یا مذهب نبوده و سازمان های اسلامی باید برای حل این مسئله نقش خود را ایفا کرده و موضع خود را بصورت شفاف در سازمان ملل اعلام کنند.

دبیرکل انجمن جهانی اسلامی نیز طی این مکالمه با تایید سخنان رئیس مجلس سنای پاکستان گفت که جامعه اسلامی در حال گذر از یک دوره حساس تاریخی است. کشورهای اسلامی باید از طریق گفتگو با یکدیگر مشکلات را از طریق مسالمت آمیز حل کرده و با همکاری یکدیگر برای توسعه و شکوفایی مردم گام بردارند.

وی همچنین با تمجید از اقدامات پاکستان گفت که این کشور دارای جایگاهی مهم در بین کشورهای اسلامی بوده و همیشه از اتحاد بین کشورهای اسلامی حمایت کرده است.

دو طرف در پایان برای تداوم گفتگوها بین یکدیگر به منظور آگاهی از مشکلات و تلاش مشترک برای حل آن ها موافقت کردند.

ارسال نظر

 
1