خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی رئیس جمهور مصر با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1062846301

11:12 1401/07/08


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و مصر, پنجاب, رئیس جمهور مصر, شهباز شریف, عبد الفتاح السیسی, مکالمه تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی مکالمه و به خاطر جان باختن تعداد زیادی از مردم پاکستان و ویرانی گسترده در این کشور به دلیل وقوع سیل، ابراز تاسف و همدردی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی مکالمه و به خاطر جان باختن تعداد زیادی از مردم پاکستان و ویرانی گسترده در این کشور به دلیل وقوع سیل، ابراز تاسف و همدردی کرد.

رئیس جمهور مصر طی این مکالمه اعلام کرد که مصر به سیل زدگان پاکستان کمک خواهد کرد. نخست وزیر پاکستان نیز طی این مکالمه از تماس تلفنی رئیس جمهور مصر در شرایط بحرانی کنونی تشکر و از ابراز حمایت و همبستگی مصر تمجید کرد. وی همچنین از رئیس جمهور و مردم مصر برای کمک به سیل زدگان پاکستان سپاسگزاری کرد.

وی طی این مکالمه بر این موضوع تاکید کرد که پاکستان جزو کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی دیده اند، در حالی که پاکستان تنها کمتر از 1 درصد از گازهای گلخانه ای را منتشر می کند.

نخست وزیر پاکستان همچنین طی این مکالمه رئیس جمهور مصر را از میزان خسارات جانی، آسیب به زیرساخت ها، از بین رفتن کسب و کارها و نابودی زمین های کشاورزی در پاکستان طی سیل آگاه کرد. وی در ادامه رئیس جمهور مصر را در جریان تلاش های دولت پاکستان برای حفظ جان سیل زدگان کشور از طریق عملیات های امداد و نجات و نگرانی های فزاینده در مورد آثار طولانی مدت سیل بر بخش های امنیت غذایی، بهداشت و اقتصاد پاکستان قرار داد.

دو طرف طی این مکالمه بر این موضوع تاکید کردند که برای توانبخشی سیل زدگان پاکستان، بازسازی زیرساخت های کشور و عبور آن از آثار اقتصادی سیل، منابع عظیمی مورد نیاز است. دو طرف همچنین در مورد تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر پاکستان سپس طی این مکالمه به رئیس جمهور مصر اطمینان داد که پاکستان از موفقیت کنفرانس جهانی محیط زیست حمایت خواهد کرد.

دو طرف طی این مکالمه برای تقویت همکاری پاکستان و مصر در بخش های مختلف و تداوم همکاری در زمینه های مورد علاقه مشترک توافق کردند.

ارسال نظر

 
1