خبر فوری

 
 
مکالمه تلفنی رئیس جمهور ترکیه با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :509394894

11:24 1401/06/06


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, پنجاب, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, شهباز شریف, مکالمه تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

رجب طیب اروغان با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان بصورت تلفنی مکالمه کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | رجب طیب اروغان با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان بصورت تلفنی مکالمه کرد.

رئیس جمهور ترکیه طی این مکالمه با ابراز تاسف از جان باختن و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم پاکستان و خسارات مالی شدید وارده طی سیل اخیر در این کشور، گفت که ترکیه همیشه به پاکستان کمک خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان نیز طی این مکالمه رئیس جمهور ترکیه را از آخرین وضعیت سیل و اقدامات دولت پاکستان برای ارائه کمک به مردم این کشور در شرایط اضطراری کنونی آگاه کرد.

وی گفت: از اواسط ماه ژوئن سال جاری تا کنون پاکستان با شرایط آب و هوایی و بارندگی های موسمی غیر عادی روبرو بوده و سیل خسارات شدیدی در مناطق مختلف این کشور ایجاد کرده است. این سیل خسارات جانی فراوان و خسارات شدید به اقتصاد و زیرساخت های پاکستان وارد کرده است.

وی افزود: دولت پاکستان با وجود خسارات وارد شده به زیرساخت ها در حال امدادرسانی به مردم سیل زده مناطق مختلف این کشور است. پاکستان از سازمان ملل درخواست ارسال کمک های فوری کرده و قرار است در تاریخ 30 آگوست (8 شهریور) درخواست پاکستان در این سازمان مطرح و بودجه لازم برای ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور جمع آوری و ارسال شود.

نخست وزیر پاکستان همچنین طی این دیدار از رئیس جمهور ترکیه برای ارسال کمک های بشردوستانه برای مردم سیل زده پاکستان و حمایت از مردم جامو و کشمیر تشکر کرد و دو طرف برای افزایش همکاری های دوجانبه در همه ی بخش ها اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظر

 
1