خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که روز قبل پس از تکمیل سفر سه روزه خود در عربستان سعودی راهی امارات شده بود، براساس جزئیات منتشر شده، وی در کسب بسته مالی 8 میلیارد دلاری از عربستان سعودی موفق بوده است، بیانیه مشترک این سفر نیز منتشر شده است که براساس آن عربستان سعودی زمان بازگرداندن مبلغ 3 میلیارد دلار سپرده در بانک مرکزی پاکستان را افزایش داده است که براین اساس پاکستان موظف خواهد بود این مبلغ را دیرتر یعنی تا ژوئیه 2023 بازپس دهد.

براساس گزارش ها، این بسته 8 میلیارد دلاری شامل تسهیلات نفتی با دیرپرداخت، مبلغ اضافی به صورت سپرده یا نقدی، افزایش مدت زمان بازپرداخت مبلغ 3 میلیارد دلار می باشد که به همین منظور جهت تکمیل فرآیند تکنیکی، مفتاح اسماعیل وزیر دارایی و درآمد پاکستان، در عربستان سعودی حضور دارد و پس از تکمیل فرآیند اداری به اسلام آباد باز خواهد گشت.

براساس بیانیه مشترک، دو کشور در زمینه گسترش مناسبات دوجانبه تحت شورای عالی هماهنگی پاکستان-عربستان توافق کرده اند. عربستان سعودی عهد خود برای ادامه دادن به همکاری اقتصادی با پاکستان را مجددا اظهار داشته است، همچنین دوکشور در زمینه افزایش تجارت و همکاری در بخش خصوصی، صنایع و معدن نیز توافق کرده اند.

گفتنی است عربستان سعودی در دسامبر 2021 میلادی مبلغ 3 میلیارد دلار را به منظور بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان در بانک مرکزی اسلام آباد به عنوان سپرده قرار داده بود درحالیکه تسهیلات نفتی عربستان سعودی به پاکستان از ماه مارس 2022 میلادی آغاز شده است، علاوه بر آن 100 میلیون دلار برای تهیه نفت در اختیار پاکستان قرار گرفته است.

ارسال نظر

 
1