خبر فوری

 
موضوع صلح افغانستان محور دیدار زلمی خلیل زاد و شاه محمود قریشی
کد خبر :1851438690

15:11 1398/09/22


برچسب ها : روند صلح افغانستان, زلمی خلیل زاد, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, مذاکرات افغانستان, نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان صبح امروز در سفری یک روزه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان صبح امروز در سفری یک روزه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زلمی خلیل زاد سپس با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار درباره امور مربوط به روند صلح افغانستان و مذاکرات آمریکا و طالبان و دیگر موضوعات منطقه با یکدیگر به بحث و رایزنی پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با زلمی خلیل زاد با بیان اینکه استفاده از قدرت و خشونت راهکار مناسب برای حل بحران افغانستان نیست گفت: امیدورایم مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان افغانستان به زودی از سر گرفته شود، محور امنیت و توسعه منطقه به برپایی صلح و ثبات در افغانستان وابسته است، پاکستان با مسئولیت مشترک، همچنان نقش صلح آمیز خود در روند صلح افغانستان را با حسن نیت ایفا خواهد کرد.

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از دیدار و رایزنی های اخیر صورت گرفته میان طالبان و آمریکا به وزیر امور خارجه پاکستان اعتماد وی را نسبت به رایزنی های صورت گرفته جلب نمود و از نقش دوستانه پاکستان در زمینه ایجاد صلح در افغانستان تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1