خبر فوری

 
 
مودی:بازگشایی مرز کرتارپور باعث بهبود روابط هند و پاکستان خواهد شد
کد خبر :258194748

13:18 1397/09/03


برچسب ها : پاکستان, نریندر مودی, هند, کرتارپور,

نریندر مودی نخست وزیر هند با تمجید از اقدام پاکستان برای بازگشایی مرز کرتاپور گفت:کریدور کرتارپور،پلی است برای بهبود روابط میان دو کشور هند و پاکستان.


 

دهلی نو:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،نریندر مودی نخست وزیر هند با تمجید از اقدام پاکستان برای بازگشایی مرز کرتاپور گفت:کریدور کرتارپور،پلی است برای بهبود روابط میان دو کشور هند و پاکستان.

بر اساس گزارش منتشر شده،نخست وزیر هند در سخنرانی خود در مراسمی اظهار داشت:امیدوارم با بازگشایی مرز کرتارپور،روابط میان مردمان دو کشور بهبود یابد.

وی گفت:ارتباط میان مردم دو کشور،از قدرت زیادی برخوردار است و کریدور کرتارپور به عنوان یک پل میان مردم پاکستان و هند عمل خواهد کرد.

وی افزود: راه حل برای برون رفت از تنش دولت های هند و پاکستان تلاش برای بهبود روابط دو کشور در سطح دولت ها نیز در زمان خود ارائه خواهد شد.

 لازم بذکر است در جریان سفر نوجت سینگ سدو سیاستمدار هندی و بازیکن سابق تیم کریکت هند به پاکستان برای شرکت در مراسم تحلیف نخست وزیری عمران خان،وی با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار نمود.

وی در این دیدر گفته بود که وی در خصوص بازگشایی مرز کرتارپور از سوی پاکستان برای پیروان مذهب سیک جهت شرکت در مراسم سالگرد ولادت گرو نناک،با فرمانده ارتش پاکستان رایزنی خواهد کرد.

پس از آن دولت پاکستان به طور رسمی به دولت هند پیشنهاد بازگشایی مرز کرتارپور را ارائه داد.

دو روز گذشته یعنی 22 نوامبر،دولت هند با پذیرفتن پیشنهاد پاکستان را برای بازگشایی مرز کرتارپور،آن را از سوی اعضای کابینه به تصویب رساند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این باره اظهار داشت:دولت پاکستان از پیش،به دهلی نو اعلام کرده بود که پاکستان تصمیم گرفته است مرز کرتارپور را برای پانصدمین سالگرد ولادت گرو نانک بازگشایی نماید.

وی گفت:عمران خان نخست وزیر پاکستان،28 نوامبر طی مراسمی سنگ بنای کریدور کرتارپور را خواهد نهاد.

وزرات خارجه هند نیز طی نامه ای به کمیسیون عالی پاکستان در دهلی نو،از تصمیم دولت پاکستان برای بازگشایی مرز کرتارپور استقبال نمود.

در این نامه آمده است:دولت هند،اقدام به راه اندازی کریدوری از منطقه بابا نانک گرداس پور تا مرز بین المللی کرتارپور خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1