خبر فوری

 
موج جدید کشتار شیعیان افغانستان
کد خبر :62803474

21:31 1397/08/13


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, شھادت, شیعه, کشتار,

در جدیدترین اقدام تروریستی چند تن از افراد شیعه به شهادت رسیده اند نا گفته نماند که در روزهای اخیر نزدیک به ۱۲ نفر از شیعیان افغانستان به شهادت رسیده اند


 

موج جدید کشتار شیعیان افغانستان

 

به گزارش راز نیوز در جدیدترین اقدام تروریستی چند تن از افراد شیعه به شهادت رسیده اند نا گفته نماند که در روزهای اخیر نزدیک به ۱۲ نفر از شیعیان افغانستان به شهادت رسیده اند

 

خرابی وضعیت شیعیان افغانستان دو عامل اصلی دارد: ابتدا خود شیعیان! شخصیت های برجسته و احزاب شیعی که تاکنون تحت یک برنامه مناسب و منسجم در رابطه با بهبود وضعیت شیعیان افغانستان کاری نکرده و در غفلت و سهل انگاری به سر می برند اولین عامل این مشکلات هستند.

 

دوم هم عوامل غیر شیعه هستند. یکی از این عوامل، خود حکومت وحدت ملی و شخص آقای اشرف غنی است. وی نزدیک به سه سال گذشته، نه تنها تعامل مثبتی با شیعیان افغانستان نداشته که روند کار و نوع برخورد او در راستای تضعیف شیعیان و ایجاد اختلاف میان گروه های مختلف شیعه بوده؛ یعنی گاهی یک جناح در برابر جناح دیگر شیعه مورد استفاده قرار گرفته و این وضعیت ادامه دارد.

 

از طرف دیگر، دولت برای پیگیری جدی و مقابله با حملات و عملیات تروریستی علیه شیعیان، از جدّیت و قاطعیت قابل توجهی برخوردار نیست. مثلاً هنگامی که در منطقه "میرزا ولنگ" نسل کشی رخ داد، اشرف غنی و دولت به صورت قاطع وارد عمل نشده و تا نزدیک به یک هفته، برای بازپس گیری منطقه و رسیدگی به خانواده های شهدا و آوارگان، کاری صورت ندادند.

دوللت افغانستان در این گونه قضایا با تعلل برخورد می کند و این نوع برخورد، از نگاه صاحب نظران، به نوعی دست داشتن در این رویدادها تلقی می شود.

ارسال نظر

 
1