خبر فوری

 
 
موج اعتراضات مردمی در سراسر پاکستان در اعتراض به حکم دادگاه عالی پاکستان و پشت پرده این وقایع
کد خبر :1672499047

14:26 1397/08/10


برچسب ها : آسیه, اعتراضات, پاکستان, دادگاه عالی پاکستان,

پس از صدور حکم دادگاه عالی پاکستان مبنی بر بیگناهی زن مسیحی به نام آسیه بی بی و تبرئه نمودن وی از تمامی اتهامات و باطل نمودن حکم اعدام صادر شده برای آسیه بی بی،احزاب و گروه های مختلف مذهبی در سراسر پاکستان به اعتراض برخاسته اند.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،پس از صدور حکم دادگاه عالی پاکستان مبنی بر بیگناهی زن مسیحی به نام آسیه بی بی و تبرئه نمودن وی از تمامی اتهامات و باطل نمودن حکم اعدام صادر شده برای آسیه بی بی،احزاب و گروه های مختلف مذهبی در سراسر پاکستان به اعتراض برخاسته اند.

دادگاه عالی پاکستان دیروز طی حکمی اعلام نمود که اتهام وارد شده علیه زن مسیحی به نام آسیه بی بی ثابت نشده است و وی را تبرئه نمود.

آسیه از سال 2009 میلادی به اتهام واهی اهانت به ساحت رسول خدا(ص) در زندان به سر میبرد و دادگاه محلی نیز حکم اعدام وی را صادر کرده بود که پس از اعتراض های مکرر آسیه و خانواده وی به این حکم،دادگاه عالی پاکستان با تجدید نظر در این حکم وی را تبرئه و حکم صادر شده علیه وی را باطل اعلام نمود.

گروه های مختلف مذهبی پاکستان با انتشار اطلاعیه های جداگانه ضمن محکومیت حکم صادر شده از سوی دادگاه عالی پاکستان،از مردم خواسته اند با حضور در بزرگراه ها،خیابان و معابر عمومی شهرهای مختلف پاکستان،مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به این حکم و تبرئه نمودن اهانت کننده به ساحت پیامبر اسلام(ص) اعلام نمایند.

این اعتراضات و تظاهرات رفته رفته در حال تبدیل شدن به شورش و آشوب در سطح معابر عمومی میباشد و افراد و گروه های زیادی با استفاده از موقعیت پیش آمده به دنبال دستیابی به اهداف مورد نظر خود هستند.

تظاهرات کنندگان در مناطق مختلف شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد،لاهور،کراچی و ... معابر عمومی و خیابان ها را بسته اند و اجازه عبور و مرور به هیچ وسیله نقلیه ای را از این مناطق نمیدهند.

 

 

مغازه ها و فروشگاه های این شهرها نیز در حال حاضر تعطیل میباشند و میتوان گفت فعالیت روزمره شهروندان پاکستانی به صورت بسیار اساسی و قابل توجهی با اختلال مواجه شده است.

دولت های محلی ایالت های سند و پنجاب با پیش بینی همین شرایط،به منظور جلوگیری از هرگونه شورش احتمالی،طبق ماده 144 برگزاری هرگونه تجمع و تظاهراتی را ممنوع اعلام کرده اند.

مدارس و آموزشگاه های خصوصی در ایالت های پنجاب،سند و خیبر پختون خوا تمامی فعالیت های آموزشی خود را متوقف نموده اند.

میزان رفت و آمد و حجم ترافیک در سطح شهر کراچی تا حد بسیار قابل توجهی کاهش یافته است و تظاهرات کنندگان یکی از خیابان های اصلی شهر کراچی موسوم به شاهراه فیصل را مسدود نموده اند و دسترسی به فرودگاه شهر کراچی با مشکل مواجه شده است.

همچنین در دیگر مناطق شهر کراچی اعم از،بلوچ کالونی،میدان دیفنس،پل هوایی قیوم آباد،میدان گودام،منطقه ال آصف،میدان 4K،منطقه سهراب،ناظم آباد فاز 2،شاهراه لیاری،میدان ناگن و میدان نمایش و ... تظاهرات در حال برگزاری است و رفت و آمد وسایل نقلیه نیز در این مناطق متوقف شده است.

 

 

در شهر پیشاور نیز تظاهرات کنندگان حزب لبیک پاکستان(TBL) خیابان جی تی را مسدود نموده اند و ترافیک بسیار شدیدی در خیابان های منتهی به این مسیر تشکیل شده است.

تظاهرات کنندگان در اسلام آباد نیز،خیابان های براکاهو،تراماری و IJP را مسدود کرده اند و اجازه عبور و مرور از این مسیر ها را نمیدهند،پلیس راهنمایی و رانندگی در حال تلاش برای بازگشایی این مسیر است.

معاون کمیساریای اسلام آباد اعلام کرده است که رفت و آمد در مسیر های خیابان مارگالا،بلوار جناح و بزرگراه کشمیر به صورت عادی در جریان است.

طبق اطلاع رسانی های کاربران شبکه های مجازی،مسیر خیابان مری در نزدیکی باغ لیاقت و شاهراه فیض آباد در شهر اسلام آباد از سوی تظاهرات کنندگان مسدود شده است.

بزرگراه M1 پیشاور-اسلام آباد از ابتدای عوارضی مسدود شده است و بزرگراه M2 لاهور نیز در حوالی فرعی شیخوپوره نیز از سوی تظاهرات کنندگان مسدود شده است.

تظاهرات کنندگان در شهر لاهور تمامی مسیرهای داخلی را مسدود کرده اند و تظاهرات در خیابان های شادره،توکر،بابو سابو،داروغه،شالیمار و رنگ شهر لاهور در حال برگزاری است.

پلیس بزرگراه اعلام کرده است مسافران به منظور پیشگیری از هرگونه مشکل در رفت و آمد،برای بررسی آخرین وضعیت ترافیکی،با شماره 130 تماس حاصل نمایند.

تظاهرات کنندگان،دفتر بازرس کل پلیس ایالت پنجاب در شهر لاهور را هدف حمله قرار داده اند.

پس از تلاش پلیس برای خاتمه بخشیدن به این اعتراضات،تظاهرات کنندگان به حمله علیه نیروهای پلیس پرداختند و پلیس نیز در واکنش به این اقدام با باتوم و چوب به ضرب  و شتم تظاهرات کنندگان پرداخت.

هواپیمایی ملی پاکستان(PIA) نیز با صدور اطلاعیه ای از مسافران خود خواست به منظور پیشگیری از نرسیدن به پرواز، چند ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حضور یابند.

سخنگوی هواپیمایی ملی در این بیانیه خود نوشته است که مسافران پروازهای خارجی،حداقل 5 ساعت پیش از پرواز،در فرودگاه حضور داشته باشند.

به علت تظاهرات سراسری و شورش و آشوب در شهرهای مختلف پاکستان،حمل و نقل ریلی در این کشور نیز با اختلال مواجه شده است.

قطارهای اقبال اکسپرس،خط سبز،جعفر اکسپرس،خیبر اکسپرس،ملتان اکسپرس و ... در حال حاضر با تاخیر روبرو هستند.

قطارهای به مقصد لاهور نیز به علت بسته شدن خط ریلی در منطقه مسکونی امامیه نیز با مشکل مواجه هستند.

پشت پرده ماجرای پرونده آسیه بی بی و وضعیت فعلی پاکستان

همانطور که پیش تر نیز در گزارش اختصاصی خود به آن اشاره نمودیم،سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی(موساد) در حال تثبیت مواضع و افزایش نفوذ خود در سطح پاکستان و ایجاد زمینه و شرایط لازم برای برقراری روابط صمیمانه با پاکستان است.

با وجود آنکه دولت عمران خان به ظاهر یک دولت سکولار است اما در حال حاضر وی از پشتیبانی لابی های رژیم صهیونیستی برخوردار است و دست اسرائیل در پشت پرده ماجرای آسیه بی بی به صورت واضح قابل مشاهده است.

سناریوی طراحی شده توسط اسرائیل برای پاکستان به این شرح است که رژیم صهیونیستی قصد دارد با تبرئه نمودن شخصی که توسط مسلمانان متهم به توهین به پیامبر اسلام(ص) است،تمامی گروه های افراطی و تندرو را به عرصه آشوب و شورش در سطح پاکستان بکشاند تا چهره ای وحشی و افراط گرایانه از مسلمانان پاکستان را به جهانیان نشان دهد و بدین ترتیب گام های خود در داخل خاک پاکستان را استوار نماید.

این نکته نیز قابل ذکر است که در تمامی ماجراهای پیش رو در پاکستان،ارتش پاکستان و سازمان اطلاعاتی پاکستان(ISI) که زیر مجموعه ارتش پاکستان است در کنار موساد و در پشت پرده این ماجرا قرار دارند و از مهره های اصلی سناریوی رژیم صهیونیستی در پاکستان هستند.

یک مقام ارشد موساد با اشاره به این موضوع که حدود 60 الی 70 درصد از جمعیت پاکستان را پیروان مذهب بریلوی تشکیل میدهند به سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) توصیه نموده است تمامی تمرکز خود را بر پیروان این مذهب داشته باشند تا بتوانند آنان را نیز به سمت افراط گرایی و تفکرات ضد شیعه سوق دهند و آنان را به وهابیت متمایل نمایند.

تمامی گروه های حاضر در تظاهرات و آشوب در حال جریان در سطح پاکستان دارای اعتقادات افراطی و ضد شیعه هستند،هردو حزب سپاه صحابه به سرپرستی اورنگزیب فاروقی و نهضت لبیک یا رسول الله به سرپرستی خادم رضوی شیعیان را کافر میپندارند.

ارسال نظر

 
1