خبر فوری

 
موافقت کابینه دولت پاکستان با امضای توافقنامه همکاری میان سازمان بازرسی پاکستان و اف بی آی آمریکا
کد خبر :1850523640

15:50 1399/10/10


برچسب ها : FBI, NAB, اداره تحقیقات فدرال آمریکا, پاکستان و آمریکا, دولت پاکستان, سازمان بازرسی ملی پاکستان, کابینه, یادداشت تفاهم,

کابینه دولت پاکستان در نشست امروز با طرح پیشنهادی برای امضای توافقنامه همکاری میان سازمان بازرسی پاکستان(NAB) و اداره تحقیقات فدرال(FBI) آمریکا موافقت نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کابینه دولت پاکستان در نشست امروز با طرح پیشنهادی برای امضای توافقنامه همکاری میان سازمان بازرسی پاکستان(NAB) و اداره تحقیقات فدرال(FBI) آمریکا موافقت نمود.

بدین منظور این طرح در نشست امروز کابینه دولت پاکستان که به ریاست عمران خان نخست وزیر این کشور برگزار گردید مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد

گفتنی است با امضای این توافقنامه دو سازمان پاکستان و آمریکا در زمینه مبارزه با موارد مختلف فساد اقتصادی از جمله پولشویی، رشوه گیری و کسب مال از محل نامشروع و غیرقانونی با یکدیگر به همکاری خواهند پرداخت و اطلاعات لازم در این زمینه را مبادله خواهند نمود.

لازم به ذکر است به دنبال انتشار اخباری طی روزهای گذشته مبنی بر تصمیم سازمان بازرسی پاکستان برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با سازمان اف بی آی آمریکا در امر مبارزه با فساد اقتصادی و پولشویی، شیرین مزاری وزیر فدرال حقوق بشر پاکستان به علت بروز اختلافات سیاسی مخالفت خود با این تصمیم را اعلام کرد.

وی در تشریح علت مخالفت خود با این طرح ابراز داشت: امضای این یادداشت تفاهم میان نهادهای بازرسی دو کشور پاکستان و آمریکا به باز شدن جعبه پاندورای سیاسی و آغاز یک معضل منجر خواهد شد.

شیرین مزاری گفت: ساختار تشکیلاتی دو سازمان مذکور کاملا جدا و متفاوت از هم می باشد.

ارسال نظر

 
1