خبر فوری

 
 
موافقت نخست وزیر پاکستان با تشکیل اداره "پهپاد"
کد خبر :377897533

15:05 1399/12/23


برچسب ها : پاکستان, پهپاد, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, هواپیمای بدون سر نشین,

در نشستی که به ریاست عمران خان نخست وزیر پاکستان برگزار شد، نخست وزیر با تشکیل اداره پهپاد (هواپیماهای بدون سرنشین) موافقت خود را اعلام کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در نشستی که به ریاست عمران خان نخست وزیر پاکستان برگزار شد، نخست وزیر با تشکیل اداره پهپاد (هواپیماهای بدون سرنشین) موافقت خود را اعلام کرد. براساس گزارش، معاون بخش هواپیمایی رئیس اداره خواهد بود و اعضای دیگر این اداره افسران عالی رتبه نیروی هوایی، هواپیمای کشوری، تولیدات دفاعی، وزارت کشور و وزارت علم و فناوری خواهند بود. از هریک از واحد های فدرال شامل آزاد جامو و کشمیر و گلگلت بلتستان نیز هرکدام یک نماینده در این اداره حضور خواهد داشت. هدف از تشکیل این اداره، گسترش تکنولوژی پهپادی در سطح کشور پاکستان، توسعه و تنظیم است. این نهاد، قدرت تنظیم فن آوری پهپاد ها، صدور مجوز، اجازه واردات و تولید در کشور، اعمال جریمه و مجازات، لغو مجوز و پیگرد قانونی را خواهد داشت و از طرفی در زمینه ساخت، عملیات، آموزش و تحقیق و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین فعالیت خواهد کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در این نشست، استفاده از فن آوری هواپیماهای بدون سرنشین را برای تجارت، تحقیق و توسعه، کشاورزی، و سایر اهداف صلح آمیز ضروری دانست و گفت: تشکیل این اداره، باعث برطرف شدن خلا ها می شود. نهاد، نقش بسزایی در تقویت تکنولوژی پهپادی و تولید آن در داخل کشور ایفا خواهد نمود. وی دستور داد تا هرچه سریعتر ضمن تکمیل مراحل قانونگذاری، پس از موافقت کابینه، لایحه آن به مجلس ارائه شود.  

ارسال نظر

 
1