خبر فوری

 
 
موافقت صندوق بین‌المللی پول با پرداخت 1.1 میلیارد دلار به پاکستان
کد خبر :797327860

12:24 1401/06/08


برچسب ها : اقتصاد پاکستان, پاکستان و صندوق بین المللی پول, دریافت وام خارجی, دولت پاکستان, صندق بین المللی پول,

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای از آمادگی برای پرداخت 1.1 میلیارد دلار به پاکستان برای مقابله با چالش‌های اقتصادی خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای از آمادگی برای پرداخت 1.1 میلیارد دلار به پاکستان برای مقابله با چالش‌های اقتصادی خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، صندوق بین‌المللی پول در این بیانیه اعلام داشت: طرح وام پرداختی به پاکستان تا ژوئن 2023 تداوم خواهد داشت و مبلغ این وام از 6 میلیارد دلار به 6.5 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است: اقتصاد پاکستان با چالش‌های مختلفی مواجه است و این کشور باید خسارت‌های ناشی از بخش انرژی خود را کاهش داده و درآمدهای خود از محل کسب مالیات را تقویت و افزایش دهد.

صندوق بین‌المللی پول در ادامه این بیانیه تأکید کرد نرخ ارز مبتنی بر بازار را تضمین نماید، توسعه پایدار را می‌توان با بهبود فضای کسب و کار تضمین نمود، علاوه بر این افزایش نرخ بهره نیز گامی مثبت برای کنترل تورم است.

همچنین پاکستان باید امنیت در بخش اجتماعی و نیز کارایی شرکت‌های دولتی را بهبود بخشد. پاکستان گام‌های مثبتی برای بهبود شرایط رو به وخامت مالی و خارجی برداشته است، اجرا بودجه مصوب اخیر باید در اولویت قرار گیرد.

صندوق بین‌المللی پول علاوه بر این با تأکید بر تداوم اجرای سیاست نرخ ارز مبتنی بر بازار اعلام داشت: نرخ رشد اقتصادی پاکستان در سال مالی جاری معادل 3.5 درصد خواهد بود.

طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول نرخ بیکاری در پاکستان طی سال جاری مالی برابر با 6 درصد و هزینه‌های دولت نیز معادل 17.1 درصد تولید ناخالص ملی خواهد بود.

ارسال نظر

 
1