خبر فوری

 
 
موافقت بانک توسعه آسیا جهت ارائه وام 300 میلیون دلاری به پاکستان
کد خبر :192069142

15:51 1399/09/07


برچسب ها : بانک توسعه آسیا, پاکستان, پاکستان و بانک توسعه آسیا, مقابله با کرونا, وام,

بانک توسعه آسیا با پرداخت قسط دوم وام 800 میلیون دلاری به پاکستان جهت کمک به بودجه، به مبلغ 300 میلیون دلار موافقت کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع پاکستان با نشر خبر موافقت بانک توسعه آسیا جهت ارائه وام 300 میلیون دلاری به این کشور، ابراز داشتند که این وام برای ثبات اقتصاد کلان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند بانک توسعه آسیا سال گذشته ارائه وام 800 میلیون دلاری به پاکستان به منظور کمک در بودجه را تصویب کرده بود که با ارائه قسط دوم این وام به ارزش 300 میلیون دلار توافق صورت گرفته است. طبق آمار، بانک توسعه آسیا تاکنون 1 میلیارد دلار وام به پاکستان در طول سال مالی جاری پرداخت کرده است.

گفتنی است بانک توسعه آسیا روز گذشته ارائه 250 میلیون دلار به پاکستان را نیز تصویب کرده بود که این مبلغ برای مقابله با کووید19 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین روز گذشته توافق نامه ای برای پروژه های توسعه در دو استان ایالت پنجاب با بانک توسعه آسیا امضاء شده بود، این توافقنامه توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان به امضاء رسیده است. عثمان دار دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای امور نوجوانان در رابطه با این توافقنامه گفت: براساس این توافقنامه پروژه های توسعه به ارزش 40 میلیارد روپیه در استان های ساهیوال و سیالکوت راه اندازی می شوند، پروژه های زهکشی، فاضلاب و مدیریت پسماند با هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد روپیه در سیالکوت تکمیل می شوند و علاوه بر آن، ایجاد پارک ها و چندین پروژه زیباسازی شهر نیز بخشی از این توافقنامه هستند.

ارسال نظر

 
1