خبر فوری

 
موافقت ایالات متحده آمریکا با فروش تجهیزات جنگنده اف16 به پاکستان
کد خبر :1051609674

12:54 1401/06/17


برچسب ها : اسلام آباد, اف 16, پاکستان و آمریکا, جنگنده, روابط دفاعی, روابط دوجانبه, روابط نظامی, همکاری دفاعی, همکاری نظامی, واشنگتن,

آژانس عملیات امنیت دفاعی آمریکا طی گزارشی اظهار داشت که وزارت امور خارجه این کشور با فروش ابزار و تجهیزات مربوط به جنگنده اف16 به نیروی هوایی پاکستان موافقت کرده است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| آژانس عملیات امنیت دفاعی آمریکا طی گزارشی اظهار داشت که وزارت امور خارجه این کشور با فروش ابزار و تجهیزات مربوط به جنگنده اف16 به نیروی هوایی پاکستان موافقت کرده است.

براساس بیانیه پنتاگون: وزارت خارجه ایالات متحده قرار دادی به ارزش 450 میلیون دلار را تایید کرده است که قرار داد به شرکت لاکهید مارتین داده خواهد شد.

براساس این قرار داد، دولت آمریکا و شرکت پیمانکار، خدمات مهندسی، فنی و لجستیکی را به جت های جنگنده اف16 پاکستان ارائه خواهند کرد. همچنین در ادامه بیانیه تصریح شده است که این معامله شامل فروش هیچ سلاح جدید، تجهیزات جنگی و قابلیت های اضافی نمی شود.

در این گزارش آمده است که این درخواست از سوی دولت پاکستان برای کمک در برنامه تعمیر و نگهداری هواپیماهای اف16 مطرح شده بود.  

ارسال نظر

 
1