خبر فوری

 
منظور پشتین: آماده مذاکرات با دولت به شرط آزادی بازداشتی های سیاسی خود هستیم
کد خبر :529550968

17:36 1400/01/14


برچسب ها : PTM, ارتش پاکستان, جنبش حفاظت از پشتون, سرگرد, سرهنگ, منظور پشتین,

منظور پشتین رهبر جنبش حفاظت از پشتون PTM و فعال اجتماعی در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود در باشگاه ملی خبرنگاران اسلام آباد با بیان اینکه سازمان های امنیتی خودشان فضایی را ایجاد کردند تا بتوانند علی وزیر از رهبران جنبش را دستگیر کنند افزود: آماده مذاکرات با دولت به شرط آزادی بازداشتی های سیاسی خود هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منظور پشتین رهبر جنبش حفاظت از پشتون PTM و فعال اجتماعی در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود در باشگاه ملی خبرنگاران اسلام آباد با بیان اینکه سازمان های امنیتی خودشان فضایی را ایجاد کردند تا بتوانند علی وزیر از رهبران جنبش را دستگیر کنند و متهم کردن سازمان های امنیتی پاکستان به دست داشتن در گسترش تنش و درگیری های قبیله ای در وزیرستان، افزود: عناصر متهم و مجرم شناخته شده ای چون راو انور در این کشور آزاد هستند درحالیکه شخصی چون علی وزیر وکیل صلح باید محدود باشد و در زندان؛

وی افزود: دادگاه حکم در رابطه با ضمانت علی وزیر را به تاخیر انداخته بود اما از تصمیم گرفته شده در این زمینه اطلاعی نداد که این به معنای انکار از اجرای عدالت است. مقام قضایی در هر کشوری دارای اختیارات عالی رتبه ای است، اما درصورتیکه مردم از سیستم قضایی و دادگاه ها به سطوح آیند، کشور ها تقسیم می شوند. جنبش به شرط آزادی افراد خود آماده مذاکرات با دولت است، شما ها نمی توانید با قرار دادن شمشیر بر گلوی ما، از ما توقع نشست و مذاکرات را داشته باشید، این از اصول گفتمان نیست. سرهنگ و سرگرد های ارتش پاکستان در حکومت در وزیرستان هستند، آنها با بازداشت مردم، آنها را مجبور به اعتراف کردن جرایمی می کنند که مرتکب نشده اند. مقامات معمولا به دوران پیشرفت افتخار می کنند، اما چه کسی می تواند به آنها بگوید که در دوره توسعه شما، اجساد پشتون های مفقود شده توسط سگهای ولگرد شناسایی می شدند. اجداد و پدران ما در تاریخ با پستی و بلندی های زیادی روبرو شدند، و ما نیز به مبارزه با ظلم ادامه خواهیم داد. جنبش حفاظت از پشتون همواره تروریسم درحال اجرا تحت نظارت هیئت حاکمه را مطرح و علیه آن صدا بلند خواهد کرد.

منظور پشتین در ادامه با انتقاد از جانبداری رسانه های پاکستان و عدم پوشش جنایات درحال انجام علیه مردم پشتون، خاطر نشان کرد درصورتیکه شما این کنفرانس را به صورت کامل پوشش ندهید ما به افراد خود در خارج از کشور خواهیم گفت تا کنفرانس داشته باشند، و آنجا صدای شان شنیده خواهد شد. وی اظهار داشت که مقامات باید بازداشتی های سیاسی ما را آزاد کنند و دادگاه نیز باید تصمیم خود در خصوص ضمانت علی وزیر را اعلام کند. باید دولت تروریست ها پایان یابد. درصورتیکه به مطالبات ما رسیدگی نشد، راهپیمایی و پیاده روی طولانی به سمت اسلام آباد، حق قانونی ما خواهد بود.

گفتنی است در این کنفرانس علاوه بر منظور پشتین بنیانگذار و رهبر جنبش حفاظت از پشتون PTM و محسن داور نماینده مردمی در مجلس ملی، دیگر رهبران و اعضای جنبش نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1