خبر فوری

 
 
منابع: تصمیم محسن داور از رهبران جنبش حفاظت از پشتون برای تشکیل یک حزب سیاسی
کد خبر :309113077

15:09 1399/12/04


برچسب ها : PTM, جنبش حفاظت از پشتون, حزب سیاسی, سیاست, سیاست پارلمانی, علی وزیر, محسن داور, منظور پشتین,

منابع از تصمیم محسن داور از رهبران جنبش حفاظت از پشتون PTM و عضو مجلس ملی و چند تن از دیگر رهبران پی تی ام عاشق سیاست برای تشکیل یک حزب سیاسی جداگانه ای خبر می دهند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| منابع از تصمیم محسن داور از رهبران جنبش حفاظت از پشتون PTM و عضو مجلس ملی و چند تن از دیگر رهبران پی تی ام عاشق سیاست برای تشکیل یک حزب سیاسی جداگانه ای خبر داده و ابراز داشتند که منظور پشتین از دیگر رهبران جنبش PTM پیش از این گفته بود اگر یکی از اعضای جنبش تصمیم به شرکت در انتخابات را داشته باشد، این تصمیم شخصی او خواهد بود.

گفتنی است در نشست روز گذشته جنبش حفاظت از پشتون که به همراه محسن داور، افراسیاب ختک سناتور اسبق حزب ملی مردمی ANP، وکیل لطیف آفریدی قانونگذار ارشد و رهبر مرکزی پیشین حزب ANP و رئیس فعلی کانون وکلای دادگاه عالی، بشرا گوهر و جمیله گیلانی از اعضای حزب ای ان پی شرکت داشتند، تصمیم گرفته شد افرادی که به سیاست های پارلمانی در پی تی ام اعتقاد دارند، از جمله محسن داور و افراسیاب ختک، به این حزب جدید بپیوندند. گفتنی است منابع در ادامه گزارش خود بیان داشتند که منظور پشتین عضو این حزب سیاسی نخواهد بود و بدین ترتیب مسیر جنبش حفاظت از پشتون و حزب سیاسی درحال تشکیل جدید، جدای از هم خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، در این نشست همچنین گفته شد "محسن داور و چند تن از دیگر رهبران جنبش پی تی ام از بدو تشکیل این جنبش سعی در متقاعد کردن منظور پشتین جهت سیاسی کردن جنبش و سیاست پارلمانی را داشتند که موفق نشدند". در حزب سیاسی جدید، افراسیاب ختک، بشرا گوهر و جمیله گیلانی از اعضای مرکزی حزب خواهند بود درحالی که ریاست این حزب برعهده محسن داور می باشد. اما با این حال، تاریخ اعلان حزب سیاسی و استراتژی آینده هنوز تکمیل نشده است و به محض نهایی شدن، اعلامیه و استراتژی این حزب اعلام خواهد شد. گفته می شود که جنبش حفاظت از پشتون توسط این حزب سیاسی همچون سایر احزاب ملی مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از مطالبات آنها پشتیبانی می شود. اما رهبران پی تی ام عضو این حزب سیاسی ، بخشی از سازمان نخواهند بود. علی وزیر از رهبران جنبش پی تی ام و عضو مجلس ملی که هم اکنون در زندان است، ثنا اعجاز و سید عالم محسود از سرکرده های پی تی ام نیز از اعضای این حزب جدید نخواهند بود.

منابع در پاسخ به این سوال که آیا رهبران دیگر احزاب سیاسی نیز شامل این حزب سیاسی جدید خواهند بود یا نه، ابراز داشتند که درحال حاضر تنها تصمیم به اعلان تشکیل حزب سیاسی جدید اخذ شده است و محسن داور پس از مشاورت با دیگر رهبران، این مسیر را ادامه خواهند داد. گفتنی است افراسیاب ختک و بشرا گوهر از رهبران اخراج شده از حزب ملی مردمی ANP در این تصمیم گیری و تشکیل یک حزب سیاسی جدید محسن داور را پشتیبانی می کنند.

ارسال نظر

 
1