خبر فوری

 
 
ممنوعیت برگزاری مجالس و دسته های عزاداری در کارگل
کد خبر :172274558

16:27 1399/05/28


برچسب ها : جامو و کشمیر, کارگل, کشمیر هند,

در آستانه ایام عزا و ماه محرم، دولت محلی برگزاری مجالس عزا و دسته های عزاداری در بخش کارگل منطقه اتحادیه لاداخ را به دلیل بیماری همه گیر کرونا ممنوع اعلام کرده است.


هند: به گزارش راز نیوز| در آستانه ایام عزا و ماه محرم، دولت محلی برگزاری مجالس عزا و دسته های عزاداری در بخش کارگل منطقه اتحادیه لاداخ را به دلیل بیماری همه گیر کرونا ممنوع اعلام کرده است. بصیر الحق چودری دادستان بخش کارگل در گفتگویی با اصحاب رسانه ابراز داشت: ما در این بخش با مسئله ای با عنوان محرم روبرو هستیم. هیچگونه ممنوعیتی برای انعقاد ماه محرم وجود ندارد و تنها باید از سه یا چهار نکته مهم پیروی کرد. مجوز برگزاری دسته عزاداری یا مجالس عزا با تعداد بالا صادر نخواهد شد، راه اندازی دسته های عزاداری به طور کامل ممنوع است، خواه این مراسم در محله ای برگزار شود یا در بخش؛ ما حسینیه ها را نبسته ایم اما اجازه برگزاری مجالس در حسینیه ها را نیز نمی دهیم. تنها یک فرد می تواند با حضور در حسینیه ها سخنرانی یا مداحی کند و ما بقی مردم از طریق بلندگو های حسینیه صدای او را بشنوند.

وی افزود: من از مردم می خواهم که هیاهویی برپا نکنند. از منازل خود بیرون نروند و همچنین در هیچ مراسم تسلیتی یا جشن نیز شرکت نکنند. تنها دو فرد از فامیل های عروس و داماد یا اقوام نزدیک تنها می توانند در جشن های عروسی شرکت کنند.

ارسال نظر

 
1