خبر فوری

 
 
ملیحه لودی: آزادی خلبان هندی گامی به سوی صلح از جانب پاکستان است
کد خبر :293620342

10:27 1397/12/10


برچسب ها : جنگ هند و پاکستان, سازمان ملل متحد, ملیحه لودی, هند و پاکستان,

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد تصمیم عمران خان مبنی بر آزادی خلبان هندی را گامی به سوی صلح از جانب پاکستان توصیف نمود.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد تصمیم عمران خان مبنی بر آزادی خلبان هندی را گامی به سوی صلح از جانب پاکستان توصیف نمود.

ملیحه لودی در گزارشی به ماریا لوییزا رئیس بخش تشریفات دبیرکل سازمان ملل متحد وی را از جدید ترین اخبار مربوط به وضعیت کلی منطقه آگاه نمود.

لودی طی سخنانی اظهار داشت: پاکستان همواره برای برقراری صلح و امنیت در منطقه تلاش نموده است، اقدام نخست وزیر پاکستان برای آزادی خلبان هندی، گامی از سوی پاکستان برای دعوت هند به صلح است، اکنون این موضوع به واکنش هند بستگی دارد که چه پاسخی به اقدام عمران خان خواهد داد.

لازم بذکر است در رزوهای گذشته، دو جنگنده متعلق به هند اقدام به نقض حریم هوایی پاکستان نمودند که با اقدام به هنگام نیروی پدافند هوایی پاکستان، هر دو فروند جنگنده منهدم گردیدند و یک خلبان نیز توسط نیروهای مرزبانی بازداشت گردید.

روز گذشته عمران خان نخست وزیر پاکستان اعلام کرد دولت پاکستان به نشانه حسن نیت این خلبان نیروی هوایی هند را آزاد خواهد نمود.

این اقدام نخست وزیر پاکستان با استقبال وسیع مقامات سیاسی، دولت ها و افکار عمومی کشورهای منطقه از جمله احزاب مختلف هند روبرو شد.

ارسال نظر

 
1