خبر فوری

 
 
ملا برادر و ریاست طالبان در قطر
کد خبر :1884601808

09:58 1397/11/05


برچسب ها : آمریکا, زلمی خلیل زاد, طالبان, طالبان افغانستان, قطر, مذاکرات صلح, مذاکره,

یکی از بنیان‌گذاران طالبان، ملا برادر را نامزد ریاست طالبان افغانستان در قطر معرفی کرد


به گزارش «راز نیوز» طبق گفته خبرگزاری «دان» طالبان افغانستان اعلام کردند در مهر97 ملا برادر توسط ارتش پاکستان از زندان پاکستان آزادشده بود و حال وی تمام اختیارات برای رهبری هیئت سیاسی طالبان افغانستان در قطر را دارا است. طالبان افغانستان طی بیانیه‌ای  ضمن اعلام ریاست طالبان افغانستان در قطر توسط ملا برادر اعلام کردند برای تسریع مذاکرات با آمریکا رهبران ارشد تصمیم بر تغییرات در تیم مذاکراتی کردند. در ادامه بیانیه گفته شد این اقدامات به‌منظور تقویت و بهبود روند مذاکرات صورت گرفته است.

 

 

مذاکرات نماینده خصوصی ایالات‌متحده در امور صلح افغانستان زلمی خلیل زاد با طالبان افغانستان وارد روز چهارم خود شده است . بااین‌حال، مشخص نیست که ملا برادر به تیم مذاکره‌کننده طالبان اضافه خواهد شد؟ و یا این مذاکرات امروز (جمعه) ادامه خواهد داشت؟

طی همین رابطه، یکی از رهبران ارشد طالبان گفت: به دلیل اینکه آمریکا می‌خواهد در این مذاکرات رهبران ارشد طالبان حضور پیدا کنند و این منصب بر عهده ملا برادر است به همین دلیل ملا برادر برای پیوستن به تیم مذاکره‌کننده به‌زودی برای قطر پرواز خواهد کرد.

لازم به ذکر است ملا عبدالغنی به همراه ملا عمر طالبان را تشکیل دادند و قبل از حمله آمریکا به افغانستان در سال 2011 میلادی یکی از رهبران ارشد طالبان بوده است.

در سال 2010 میلادی طی عملیات مشترک بین سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) و سازمان اطلاعاتی آمریکا (CIA) در شهر کراچی ملا برادر دستگیر شد. که پس از مذاکرات زلمی خلیل زاد و طالبان به درخواست طالبان رهبران ارشد طالبان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند که یکی از این رهبران ارشد ملا عبدالغنی برادر است.

ارسال نظر

 
1