خبر فوری

 
 
ملاقات عمران خان با پادشاه عربستان سعودی
کد خبر :1061339020

15:14 1397/06/30


برچسب ها : پاکستان, عربستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در نخستین سفر خارجی خود به جده سفر کرده و با شاه سلمان بن عبدالله فرمانروای عربستان سعودی و محمد بن سلمان ولی عهد عربستان ملاقات کرد .


ملاقات عمران خان با پادشاه عربستان سعودی

 

عمران خان نخست وزیر پاکستان در نخستین سفر خارجی خود به جده سفر کرده و با شاه سلمان بن عبدالله فرمانروای عربستان سعودی و محمد بن سلمان ولی عهد عربستان ملاقات کرد .

 

عربستان با گارد افتخاری و سرود ملی هر دو کشور ، هنگام ورود عمران خان نخست وزیر پاکستان به کشور عربستان  استقبال کرد.

 

براساس گزارشات به دست آمده، هر دو رهبران در مورد روابط دوجانبه منطقه ، وضعیت سیاسی و مسائل مربوط به امت اسلامی را موضوع بحث خود قرار دادند و ابراز تمایل شدید به تقویت منافع متقابل و همکاری برای منافع هر دو کشور نیز کردند.

 

براساس گزارشات به دست آمده از جده : در ملاقاتی که بین رهبران هر دو کشور شکل گرفت ، وزیران نیز در این ملاقات حضور داشتند که در مورد مسائل سیاسی ، دفاعی ، فرهنگی و تجاری بحث و گفتوگو کردند .

 

سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مختلف، توسعه منابع انسانی پاکستان در عربستان سعودی نیز از مسائل مورد بحث دوطرف بوده است.

 

در این ملاقات در مورد مسائل امت اسلامی و مسائل پیش روی جهانی و منطقه ای نیز گفتوگو شد.

 

عربستان سعودی برای واگذاری کامل دولت پاکستان به عمران خان تبریک گفت و از منتخب شدن عمران خان به منصب نخست وزیری پاکستان احساس رضایت مندی کرد ، پاکستان همچنین از ایدئولوژی ایجاد یک دولت رفاه اسلامی قدردانی کرد.

 

 

عمران خان نخست وزیر پاکستان سلمان بن عبدالله را از موفقیت های خود در مقابل تروریسم و قربانیان این حادثه و عواملی که برای دولت پاکستان باعث خطر بودند آگاه کرد ، در حالی که رهبران عربستان سعودی هم عقیده با عمران خان برای پایان دادن افراط گرایی و تروریسم هستند.

 

رهبران پاکستان و عربستان سعودی خواستار صلح برای توسعه و همکاری دو جانبه برای پایان دادن به تروریسم و افراط گرایی هستند.

 

عمران خان نخست وزیر پاکستان در مورد نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی گفتوگو کرد ، هر دو کشور برای آزادی فلسطین وفراهم کردن زمینه های آزادی حمایت خود را اعلام کردند.

 

 

مقاماتی همچون محمود قریشی وزیر امور خارجه ، اسد عمر وزیر دارایی ، فواد چوهدری وزیر اطلاعات و عبدالرزاق داود مشاور اقتصادی از همراهان عمران خان در سفر وی به عربستان بوده اند.

 

اسد عمر وزیر دارایی با هم منصب خود در عربستان ، محمد بن عبدالله ملاقات کرد و جنبه های اقتصادی هر دو کشور را مورد بحث قرار داد .

ارسال نظر

 
1