خبر فوری

 
 
ملاقات سفیر آذربایجان با رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :259242147

17:09 1399/06/18


برچسب ها : آذربایجان, اسد قیصر, اقتصاد, پاکستان و آذربایجان, تجارت, رئیس مجلس ملی, سفیر آذربایجان,

علی علیزاده سفیر کشور آذربایجان در دیدار با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان به رایزنی در مورد تعاملات دوجانبه و وضعیت کلی منطقه پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| علی علیزاده سفیر کشور آذربایجان در دیدار با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان به رایزنی در مورد تعاملات دوجانبه و وضعیت کلی منطقه پرداخت.

اسد قیصر با اظهار این موضوع که روابط پایدار دیپلماتیک میان دو کشور برقرار هستند، گفت که پاکستان خواهان تقویت بیشتر روابط با آذربایجان است. دو کشور نه تنها شباهت هایی از جهت فرهنگ، دین و جغرافیا دارند، بلکه دو کشور مواضع یکسانی نسبت به موضوعات منطقه ای و بین المللی دارند. فرصت های بیشماری برای تقویت بخشیدن به روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد و انجمن دوستی پارلمانی پاکستان و آذربایجان در مجلس ملی می تواند بستر مناسبی برای گسترش روابط پارلمانی باشد.

وی در ادامه در گفتگو درباره کشمیر خاطر نشان ساخت که حل و فصل مسئله کشمیر مطابق با درخواست مردم کشمیر امری اجتناب ناپذیر برای برپایی امنیت در منطقه است و خاتمه بند های 370 و 35 الف از قانون اساسی هند دسیسه ای برای تغییر ساختار جمعیتی کشمیر است. لغو این مواد سرکوب سازمان یافته مردم مظلوم کشمیر را بدنبال داشت. محاصره کشمیر طی یک سال گذشته، تاثیر بسزایی بر زندگی مردم گذاشته است. پاکستان خواهان حل مسئله ناگور نو قرباغ تحت قطعنامه های سازمان ملل متحد است.

رئیس مجلس ملی پاکستان در ادامه صحبت با سفیر آذربایجان، پروژه کریدور سی پیک پاکستان و چین را یک نقطه عطف مهم برای توسعه و شکوفایی در منطقه خواند و افزود: تکمیل این پروژه علاوه بر افزایش فعالیت های اقتصادی در منطقه، گشوده شدن باب های جدید توسعه و رونق را به همراه خواهد داشت. فرصت های زیادی برای همکاری های تجاری و دیگر بخش های اقتصادی میان دو کشور پاکستان و آذربایجان وجود دارد. ماموریت آذربایجان در اسلام آباد می تواند به تقویت تجارت بین دو کشور کمک کند. با فعال سازی سازمان پارلمانی کشور های ACO، می توان همکاری در بخش های مختلف کشور های عضو را گسترش داد.

سفیر آذربایجان در این بین گفت: آذربایجان به روابط دوستانه و برادرانه با پاکستان اهمیت می دهد . روابط قدیمی دو کشور با گذشت زمان در حال مستحکم تر شدن هستند. آذربایجان موضع اسلام آباد درباره کشمیر را حمایت می کند و در کنار مردم کشمیر ایستاده است. آذربایجان علاوه بر گسترش تجارت با پاکستان، خواهان تقویت تعاملات فرهنگی و اقتصادی نیز است. عملیاتی شدن سی پیک و افزایش ارتباطات منطقه ای فرصت همکاری بین دو کشور را در همه زمینه ها فراهم می کند. وی همچنین با پیشنهاد افزایش همکاری ها بین نهاد های قانون گذار توافق کرد.

ارسال نظر

 
1