خبر فوری

 
 
ملاقات برن هارد سفیر آلمان در اسلام آباد با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1548402518

18:02 1398/07/09


برچسب ها : آلمان, پاکستان, ژاپن, مجلس سنا, محمد صادق سنجرانی,

برن هارد استیفن شیلک سفیر آلمان در اسلام امروز (سه‌شنبه) با حضور در خانه مجلس پاکستان، با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، برن هارد استیفن شیلک سفیر آلمان در اسلام امروز (سه‌شنبه) با حضور در خانه مجلس پاکستان، با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد. طرفین در این دیدار علاوه بر موضوعات گسترش روابط اقتصادی و پارلمان، درمورد امور منطقه ای و بین المللی نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند. ‌
طبق اظهارات معاون رئیس سنای پاکستان، صادق سنجرانی در این دیدار با تاکید بر ضرورت گسترش روابط پارلمانی میان دو طرف، از آلمان خواستار همکاری با پاکستان در زمینه کنترل کیفیت شد و ابراز داشت: همکاری شما با پاکستان در رابطه با کنترل کیفیت موجب ارتقاء سطح کیفیتی دارو و مواد غذایی خواهد شد. وی پس از ارائه پیشنهاد درباره همکاری پارلمانی، آن را مفید در زمینه اقتصادی دانست و با مهم خواندن روابط تجاری، گفت: فرصت های زیادی در این رابطه فی ما بین دو طرف وجود دارند.
صادق سنجرانی پس از متمرکز کردن توجه سفیر آلمان درباره وضعیت حساس کشمیر و گفتگوی مختصر در این باره، بیان داشت که زمینه های همکاری بسیاری برای همکاری های دوجانبه در رابطه با انرژی وجود دارد که گسترش آنها به سوی بخش های دیگر امری ضروری است. با همکاری آلمان در ایالات بلوچستان و سند مرکز انرژی خورشیدی تاسیس شده است و هردو کشور می‌توانند از تجربیات یکدیگر در بخش انرژی بهره مند شوند. وی با آگاه سازی سفیر آلمان از اهداف تاسیس کنگره بین المللی پارلمانی، ضمن اشاره به همکاری های نهادی، گفت: با بهره گیری کامل از تجربیات یکدیگر در بخش های قوانین و سایر زمینه ها، می‌توان مسیر ها را برای همکاری های بهتر دوجانبه هموار کرد.
سفیر آلمان طی گفتگو با صادق سنجرانی، گفت: باتوجه به مواقع زیاد سرمایه گذاری در پاکستان، به زودی هیئت های سرمایه گذاری آلمان سفرهای خود به این کشور را آغاز خواهند کرد. وی با تایید نظرات و گفته های رئیس مجلس سنای پاکستان، ابراز داشت که همکاری های پارلمانی موجب گسترش روابط تجاری می شود.

لازم به ذکر است رئیس مجلس سنای پاکستان پس از این ملاقات، با سفیر کشور ژاپن نیز دیدار کرده و در مورد مناسبات دوجانبه و تقویت آن به گفتگو پرداخته است.

ارسال نظر

 
1