خبر فوری

 
 
مقابله با تروریسم بهانه تکراری آمریکا برای حضور در افغانستان
کد خبر :375175174

15:26 1397/12/14


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, جان بولتون, خروج نظامیان آمریکایی,

کاخ سفید حاضر به اعتماد کورکورانه به طالبان نیست، بنابر این مقامات امنیتی در حال بررسی بخشی از نیروهای نظامی این کشور در افغانستان برای مقابله با تروریسم هستند.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از اکسپرس نیوز،  جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر با تکرار نمودن ادعاهای قدیمی اظهار داشت: آمریکا به منظور مقابله با تروریسم در افغانستان خواهد ماند.

جان‌بولتون در مصاحبه با یک خبرگزای آمریکایی گفت: کاخ سفید حاضر به اعتماد کورکورانه به طالبان نیست، بنابر این مقامات امنیتی در حال بررسی بخشی از نیروهای نظامی این کشور در افغانستان برای مقابله با تروریسم هستند.

وی افزود: ما در حال بررسی اقدامات لازم در این خصوص هستیم و پیشرفت هایی در این زمینه طی هفته آینده صورت خواهد گرفت، با خروج نیروهای نظامی ما از افغانستان، مسائل افغانستان دوچندان خواهند شد.

وی با بیان این که این نیروها در افغانستان باقی خواهند ماند تا از تبدیل شدن این کشور به لانه امن گروه‌های تروریستی جلوگیری کنند، تاکید کرد: طالبان به دنبال منافع خودشان در مذاکره با آمریکا هستند و نمی‌توان به این گروه اعتماد کرد.

این خبر در حالی منتشر میگردد که طالبان و آمریکا در دوحه در حال مذاکره برای پایان دادن به جنگ 17 ساله در افغانستان هستند.

همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کرد: احزاب و شخصیت‌های سیاسی افغانستان قرار است برای دومین بار امروز سه‌ شنبه با نمایندگان گروه طالبان در مسکو پایتخت روسیه دیدار کنند.

ارسال نظر

 
1