خبر فوری

 
 

کراچی: به گزارش راز نیوز | ظفر سهتو رئیس سازمان دهنده و بنیانگذار جنبش زنده باد سند در توئیتر پیامی به این مضمون نوشت: 4 نفر از فعالان سیاسی ملی گرا به نام های ممتاز سومرو، عرفان جتوئی، وکاش شرما و وحید گادهی توسط آژانس های اطلاعاتی پاکستان در سند به طور اجباری مفقود شدند. دولت پاکستان در حال سرکوب استقلال طلبان و ملی گرایان سندی می باشد.

عرفان جتوئی دانشجوی فیزیولوژی شب گذشته از خوابگاه دانشگاه و ممتاز سومرو نیز که دانشجوی دانشگاه است دو روز پیش توسط آژانس های اطلاعاتی پاکستان در مسیر سکر به لارکارنه به طور اجباری مفقود شد. ممتاز سومرو دومین بار است که امسال دستگیر و مفقود می شود. همچنین وکاش شرما به دلیل اعتراض به زندانی کردن افراد مفقود شده و اقلیت ها در کراچی روز گذشته مفقود شد. هر کسی در مورد حقوق اقلیت ها در پاکستان صحبت کند، ربوده شده یا به طور غیر قانونی کشته می شود. علاوه بر این وحید گادهی شب گذشته از خانه خود در کراچی برای دومین بار به طور اجباری مفقود شد.

وی در ادامه گفت: این نقض حقوق بشر بوده و ما دچار تروریسم دولت ایالتی سند شده ایم. هویت سکولار ما در حال از بین رفتن است. با وجود هشدارهای نهاد های حقوق بشری سازمان ملل و نامه های دولت آمریکا، پاکستان همچنان حقوق بشر را نقض می کند.

ارسال نظر

 
1